اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان:

راه‌اندازی فرستنده دیجیتال جنوب کرمان وظیفه صدا و سیما است

رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان گفت:راه‌اندازی فرستنده دیجیتال جنوب کرمان وظیفه صدا و سیما است.

راه‌اندازی فرستنده دیجیتال جنوب کرمان وظیفه صدا و سیما است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری عصر امروز در ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با تسلیت ماه محرم و فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: با بهره‌گیری از فرصت‌هایی که مردم با باورها و اعتقادات دینی و احترامی که به ارزش‌های اسلامی می‌گذارند، می‌توان پلی به تعقل زد و کارها را به شکل عقلانی جا افتاده انجام داد.

وی با بیان اینکه احساس‌ها زودگذر هستند و قلمرو احساس دل است، اضافه کرد: این غیر از حکمت است؛ قلمرو آن مغز و اندیشه و فکر است که از این فرصت‌ها می‌توان به خوبی استفاده کرد، افزود: با توجه به درخواست شورای فرهنگ عمومی منوجان برای بخش «آسمینون» و اینکه ارکان تشکیل شورای فرهنگ عمومی در این بخش فراهم است، ضروریست در این بخش هم شورای فرهنگ عمومی راه‌اندازی شود.

عسکری تصریح کرد: در پی درخواست‌های ارسال شده به دبیرخانه شورا درخواست امام جمعه برای بخش‌های بلوک‌ و ساردوئیه جیرفت و همچنین بخش جازموریان شهرستان رودبار جنوب ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از چالش‌های فرهنگی منطقه نیاز به انجام کار تبلیغی توسط ائمه جمعه، رسانه‌ها و متولیان امر دارد تا فرهنگسازی در این راستا انجام شود، عنوان کرد: برخی از چالش‌ها نیز نیاز به انجام کار اجرایی دارند؛ از جمله مهریه‌های زیاد که باید فرهنگ‌سازی در زمینه آن انجام شود.

امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه برخی از چالش‌های فرهنگی نیازمند قانونگذاری هستند، ابراز داشت: باید پیشنهاد به دستگاه‌های قانونگذار داده شود تا برای برخی معضلات قانون تصویب شود.

عسکری با بیان اینکه نمی‌توان برای برخی معضلات الزام گذاشت و  آن معضلات نیازمند فرهنگ‌سازی هستند، تأکید کرد: مقوله حج در جنوب استان و گسترش آن صرفاً یک کار فرهنگی است.

وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی فرستنده دیجیتال باید با جدیت پیگیری شود، عنوان داشت: از نظر قانونی راه‌اندازی فرستنده دیجیتال وظیفه صدا و سیما است، صدا و سیما اعلام کرده ما هر وقت بودجه به ما اختصاص یابد کار راه‌اندازی فرستنده دیجیتال انجام می‌شود.

انتهای پیام/80002/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول