اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ستاد بزرگداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد در قم تشکیل شد

ستاد بزرگداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد در سالن امام رضا(ع) استانداری قم به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری و با حضور مدیران ادارات تشکیل شد.

ستاد بزرگداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد در قم تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، احمد حسینی به تشریح چگونگی آزادسازی این شهر از دست دشمنان بعثی و نقش کم نظیر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: با وجود هماهنگی مقام معظم رهبری برای شرکت لشکر 92 زرهی در عملیات آزادسازی سوسنگرد بنی‌صدر به فرمانده لشکر 92 که شهید فلاحی بود، گفته بود تیپ 2 لشکر 92 بدون اجازه وارد عملیات نشود و مقام معظم رهبری نیز این موضوع را به امام اطلاع دادند و امام نیز فرمودند «سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود».

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند به فرمانده لشکر 92 زرهی دستور دادند که باید در عملیات آزادسازی سوسنگرد شرکت کنند و شهید چمران نیز زیر آن نامه نوشتند «در غیر این صورت من هم اعلام جرم می‌کنم» و فردای آن روز یعنی 26 آبان 1359 حمله آغاز و سوسنگرد آزاد شد و اهواز هم از تهدید سقوط خارج شد. 

حسینی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته به حماسه آزادسازی سوسنگرد به طور شایسته پرداخته نشده است و از ادارات و نهادهای استان می‌خواهیم تا به نحو مطلوب برای بزرگداشت این حماسه برنامه‌ریزی و اقدامات مناسبی صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: در حال حاضر کسی نیست که بگوید مدیون شهدا نیست و همه مسئولان مدیون شهدا هستند و وظیفه سنگینی بر دوش ماست.

حجت‌الاسلام محمد مهدی انصاری افزود: اکنون که آزادسازی سوسنگرد مورد عنایت قرار گرفته مسئولان استان نیز عنایت ویژه داشته باشند و برنامه‌های پیش‌بینی شده از طرف اداره کل حفظ آثار را به نحو احسن اجرایی کنند.

انتهای پیام/2258/ل/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول