اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تکاب:

یکی از ویژگی‌های اصلی انقلاب اسلامی رنگ و بوی عاشورایی آن است

امام جمعه تکاب گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی انقلاب اسلامی رنگ و بوی عاشورایی آن است.

یکی از ویژگی‌های اصلی انقلاب اسلامی رنگ و بوی عاشورایی آن است

حجت‌الاسلام عبدالله محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تکاب اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های اصلی انقلاب اسلامی رنگ و بوی عاشورایی آن بود که در به هم زدن معادلات به نفع نیروهای انقلابی تاثیر بسزایی داشت.

وی ابراز داشت: جوهر اصلی انقلاب اسلامی‌ دین بوده و منشأ پیدایش‌ حرکت انقلاب اسلامی ایران همه اقشار و منسجم‌کننده آن بیشتر آموزه‌های دینی بوده است‌.

محمدی خاطرنشان کرد: تلاش حسینی از جانب امام خمینی (ره‌) برای بازگشت به خویشتن ‌اسلامی آغاز شد و در ارتباط با نهضت عاشورا امام راحل تفسیر احیاگرانه دین و سیاست را عملی ساخت.

وی یادآور شد: هر سال در ایام ماه محرم و صفر عاشقان امام حسین (ع) سعی می‌کنند به شایسته‌ترین نحو ممکن برای این امام مظلوم عزاداری کنند.

محمدی ادامه داد: عزاداری و برپایی مراسم ماتم در سوگ خوبان و اولیای خدا امری است که ریشه در قرآن و سیره نبوی (ص) و سیره امامان(ع) دارد و این عزاداری‌ها مصداق مودت اهل بیت(ع) است.

وی تصریح کرد: مجالس عزای حسینی نه تنها نام امام حسین (ع) را پرآوازه نگهداشته بلکه سبب ماندگاری پیام اسلام نیز است.

محمدی افزود: احیاگر مکتب نجات بخش عاشورا در عصر حاضر حضرت امام خمینی (ره) بیشترین تأکیدها را بر برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان داشتند.

امام جمعه تکاب در پایان متذکر شد: امام خمینی (ره) به عنوان رهبر انقلاب، درهای جدید را در تحلیل صحیح و بهره‌بری کامل و اساسی از قیام امام حسین (ع) گشود و نهضت حسینی را سرمشق و الگوی انقلاب اسلامی قرار داد.

انتهای پیام/61005/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول