اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

حب دنیایی مردم سبب شهادت امام حسین(ع) در کربلا شد

استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: بسیاری از کسانی که برابر امام حسین (ع) ایستادند، ایشان را به کوفه دعوت کرده بودند؛ اما حب دنیا آنها را در خود اسیر کرد.

حب دنیایی مردم سبب شهادت امام حسین(ع) در کربلا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام محمدعلی حیدری پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری هیئت منتظران موعود که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد رضوی شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه در قیامت از افراد سئوالاتی می‌شود، اظهار کرد: اولین سئوالی که در قیامت از انسان‌ها می‌شود، این است که نعمت‌ها را چگونه شکرگزاری کرده‌اید و خداوند در این باره در آیه هشت سوره تکاثر تذکر داده است.

استاد حوزه علمیه شاهرود افزود: یکی از نعمت‌هایی که در روایات فراوان از آن نام برده شده، نعمت ولایت و رهبری که از مصادیق نعمت است و در قیامت از آن سئوال خواهد شد و ما باید حتماً به این موضوع توجه و امام زمان خود را بشناسیم.

کارشناس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شاهرود تصریح کرد: دومین سئوالی که پرسیده می‌شود از اهل بیت (ع) و قرآن است که چگونه با آنها برخورد کرده‌ایم و آیا قدر آنها را شناخته‌ایم یا خیر.

حیدری با بیان اینکه سومین مورد سئوال از رفتار و کردار انسان است، بیان کرد: در سوره حجر آیات 92 و 93 به خوبی به این مورد اشاره شده و خداوند در قیامت از همه چیز ما سئوال خواهد کرد که چه انجام داده‌ایم و چرا.

وی خاطر نشان کرد: از اعضا و جوارح ما سئوال می‌شود و از پذیرش و یا عدم پذیرش پیغمبران و امامان که در آیه 130 سوره انعام آمده از انسان‌ها سئوال خواهد شد.

استاد حوزه علمیه شاهرود تصریح کرد: از اینکه جوانی را چگونه گذرانده‌ای و کسب و درآمدت چگونه بوده سئوال می‌شود و خوشا به حال انسان‌هایی که بتوانند همه این سئوالات را به درستی جواب دهند و به بهشت خداوند وارد شوند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع محرم‎الحرام اظهار کرد: در روز هفتم محرم آب را به دستور ابن زیاد که نامه‌ای به عمرسعد نوشته بود بستند و حرم حسینی را از آب محروم کردند.

استاد حوزه علمیه شاهرود تصریح کرد: ابن زیاد مردم کوفه را با مال و مقام وسوسه و در چنگال خود درآورد و چون در آن زمان مسجدسازی مرسوم و نوعی افتخار و تبلیغ بود و اهمیت داشت بعضی از تأثیرگذاران کوفه را این‎گونه فریب داد و با خود همراه کرد.

کارشناس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شاهرود با بیان اینکه باید مراقب خود باشیم و گرفتار دنیا نشویم، افزود: بسیاری از کسانی که برابر امام حسین (ع) ایستادند، ایشان را دعوت به کوفه کرده بودند؛ اما بی‌بصیرتی و بی‌معرفتی و حب دنیا آنها را در خود اسیر کرد و امام زمان خود را به شهادت رساندند.

انتهای پیام/2249/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول