اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ:

قیام امام حسین(ع) دانشگاه انسان‌سازی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ، قیام امام حسین(ع) را دانشگاه انسان‌سازی خواند و رسالت دانشگاه را تربیت جوانان عاشورایی دانست.

قیام امام حسین(ع) دانشگاه انسان‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خارگ، حسین فیاض‌بخش پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید امام جمعه خارگ از این دانشگاه، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) به خبرنگار فارس گفت: خداوند پیامبران و ائمه را برای هدایت جوامع بشری به مردم معرفی کرد تا از انحرافات جلوگیری کند و ائمه نیز به جهت اینکه سعی‌شان در ترویج فرهنگ اسلامی بود، مورد عذاب دشمنان خود قرار گرفتند.

وی خاطر شان کرد: ائمه نه تنها حیاتشان، بلکه شهادتشان نیز برای انسان دانشگاه سازندگی و انسان‌سازی است و نمایان بودن آثار قیام امام حسین(ع) بعد از گذشت 1400 سال، نشان از زنده بودن این قیام و تاثیر آن بر نسل‌های گذشته داشته است، در حالی که نام و آثاری از یزیدیان و قدرت آنان باقی نمانده است.

فیاض بخش با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم افزود: حضور در سوگواری امام حسین(ع) و کمک در برگزاری آن، از توفیقات الهی است که موجب بهره‌مندی مردم به خصوص نسل جوان ما، از برکات این سفره گسترده خواهد شد و تاثیر آن نه تنها برای همیشه در زندگی فرد آشکار خواهد بود، بلکه یاری‌دهنده وی در آخرت نیز خواهد شد.

وی با اشاره به نقش دانشگاه در شناساندن قیام عاشورا به نسل جوان گفت: با توجه به اینکه دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت تربیت نیروهای متخصص و متعهد و مدیران آینده نظام را بر عهده دارد، رسالت ویژه‌ای در تربیت مدیران عاشورایی با فرهنگ ناب حسینی دارد و ما نیز به نوبه خود سعی در برجسته‌سازی ارزش‌های اسلامی و حسینی کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ اذعان داشت: در بدو حضور خود در دانشگاه در تیرماه امسال، دفتر فرهنگ اسلامی را که تا آن زمان تشکیل نشده بود را با حضور یک روحانی دایر کردیم تا علاوه بر ترویج ارزش‌های دینی در قالب برنامه‌های فرهنگی، به پرسش‌های شرعی آنان نیز پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: برپایی مراسمات ویژه در ایام‌الله، برگزاری منسجم نمازهای جماعت، جلسات توجیهی، جلسات مشاوره و اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی و توزیع ویژه‌نامه‌ها و بروشورهای مناسبتی، بخشی از این فعالیت‌هاست که در این مدت انجام گرفته است.

فیاض بخش با اعلام برنامه‌های دهه محرم افزود: ما علاوه بر اینکه در این دهه میزبان روحانیون بزرگی همچون امام جمعه خارگ، امام جمعه سمیرم، قائم مقام آستان حرم حضرت معصومه(س)، بوده‌ایم و نیز علاوه بر حضور مسئول دفتر فرهنگ اسلامی، میزبان یک روحانی از نهاد مقام معظم رهبری، برای این ایام و جهت حضور در خوابگاه دانشجویان و ارتقاء سطح دینی آنان بوده‌ایم.

وی اذعان داشت: ما علاوه بر سیاه‌پوش کردن فضای دانشگاه و نصب بنر سخنان امام خمینی(ره) و رهبری در این زمینه، در این 10 شب اقدام به برگزاری مراسم عزاداری از جمله مداحی، سینه‌زنی و سخنرانی کرده‌ایم.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول