اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

انحراف نداشتن از ولایت مهم‌ترین خصلت عسگراولادی بود

امام جمعه لاهیجان گفت: انحراف نداشتن از ولایت مهم‌ترین خصلت عسگراولادی بود.

انحراف نداشتن از ولایت مهم‌ترین خصلت عسگراولادی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور شامگاه یکشنبه در جمع مردم عزادار این شهرستان با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: این گریه‏‌ها مکتب سیدالشهدا (ع) را زنده نگه داشته است.

وی با بیان اینکه ذکر مصیبت‏ها مکتب سیدالشهدا (ع) را زنده نگه داشته است، تصریح کرد: مجالس بزرگداشت سید مظلومان و سرور آزادگان که مجالس غلبه سپاه عقل بر جهل و عدل بر ظلم و امانت بر خیانت و حکومت اسلامى بر حکومت طاغوت است، باید هر چه باشکوه‌تر و فشرده‌‏تر برپا شود.

امام جمعه لاهیجان افزود: بیرق‏‌هاى خونین عاشورا به علامت حلول روز انتقام مظلوم از ظالم، هر چه بیشتر افراشته شود.

وی، عزاداری مردم لاهیجان در گیلان را برجسته و بسیار باشکوه خواند و یادآور شد: امام‌ رضا (ع‌) فرمود «کسی که‌ روز عاشورا به دنبال کارهای‌ دنیوی‌ نرود خدا حاجت‌های‌ دنیوی‌ و اخروی‌ او را روا می‌دارد و کسی که‌ روز عاشورا روز حزن‌ و اندوه‌ و مصیبتش‌ باشد،خداوند عزوجل‌ روز قیامت ‌را روز شادی‌ و سرورش‌ قرار می‌دهد».

صرفی‌پور به درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی اشاره کرد و گفت: مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی از انقلابیون نخست نهضت و از پیشکسوتان انقلاب اسلامى و از یاران دیرین امام (ره) و رهبرى بود که در سن 81 سالگى دعوت حق را لبیک گفت.

وی خاطرنشان کرد: در کارنامه مبارزات عسگراولادی حدود 14 سال سابقه زندان و مبارزه به چشم میخورد.

امام جمعه لاهیجان، مهم‌ترین خصلت عسگراولادی را انحراف نداشتن از ولایت تا آخر عمر وی ذکر کرد و یادآور شد: این در حالی بود که برخی یاران امام (ره) عاقبت به شر شدند و لغزیدند.

وی متذکر شد: مرحوم عسگراولادی به خاطر شرکت در ترور منصور نخست وزیر طاغوت در دادگاه اولیه به اعدام محکوم شده بود و پس از فرجام‏خواهى با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شد و تا سال 1356 در زندان بود.

به گفته صرفی‌پور، مرحوم عسگراولادی پس از آزادى از زندان در جریان‌های منتهى به پیروزى انقلاب اسلامى فعالیت‏‌هاى زیادى داشت و به انقلاب خدمات فراوانی کرد.

انتهای پیام/2300/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول