اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم

برگزیدگان مسابقه ملی مهارت در قم تجلیل شدند

از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از برگزیدگان مسابقه ملی مهارت تجلیل به عمل آمد.

برگزیدگان مسابقه ملی مهارت در قم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد عطارنیا ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه ملی مهارت در قم گفت: در چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت انتخابی و چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت برزیل 2015 که از پنجم تا هشتم آبان‌ماه سال‌جاری با حضور 575 شرکت‌کننده از سراسر کشور برگزار شد، تیم استان قم که شامل 20 نفر مرد و یک نفر زن بود در 17 رشته آموزشی به رقابت پرداخت و با کسب پنج مدال برنز در رشته‌های ساخت و تولید تیمی، لوله‌کشی، گرمایشی و کنترل صنعتی و پنج دیپلم افتخار در رشته‌های طراحی فضای سبز، فناوری اتومبیل و شیرینی‌پزی به کار خود پایان داد.‏

وی برگزاری مسابقه ملی مهارت را در شناسایی استعدادهای جوانان مهم دانست و اظهار داشت: کسب مقام و افتخار برای شرکت‌کنندگان قمی نشان از اراده، همت بلند و توانایی جوانان برای توسعه و پیشرفت کشور است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم اهداف برگزاری این مسابقات را ایجاد بستر مناسب برای رقابت سالم میان مهارت آموختگان، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعتلای ارزش کار در جوانان و جامعه برشمرد و افزود: این نوع مسابقات امکان شناسایی نخبگان را چند برابر می‌کند.

وی نقش آموزش در ایجاد مشاغل پایدار در استان قم را مهم دانست و تاکید کرد: با تدوین برنامه‌ریزی صحیح و سوق دادن جوانان به سمت فراگیری آموزش‌های کاربردی و عملی می‌توان شاهد تحول و پیشرفت چشمگیری در صنعت و علم باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان این‌که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تنها متولی آموزش‌های مهارتی هستند، یادآور شد: برای محو معضلاتی از جمله فقر اقتصادی و فرهنگی و بیکاری باید فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور را گسترش دهیم.

گفتنی است، در ادامه این مراسم از 10 نفر از مدال‌آوران و کارشناسان مسابقات ملی مهارت با اهدای لوح تقدیر و جایزه تقدیر به عمل آمد.

آجرچینی، رباتیک، کابینت‌سازی، اتصالات چوبی، جواهرسازی، خیاطی «فناوری مد»، قنادی «شیرینی‌پزی»، فناوری اتومبیل، آشپزی، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز، فناوری اطلاعات ـ مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، فناوری طراحی گرافیک، ساخت و تولید، مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فرز CNC، فناوری اطلاعات، راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، جوشکاری، کاشی‌کاری دیوار و کف، صافکاری خودرو، لوله‌کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی و کنترل صنعتی از جمله رشته‌هایی هستند که در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت سالانه متولی برگزاری مسابقه‌های ملی مهارت است و برگزیدگان آن را اعزام به مسابقات جهانی می‌کند.

انتهای پیام/78008/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول