اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی لنده:

واقعه عاشورا و مقابله با امام حسین(ع) از اثرات لقمه حرام بود

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی لنده با اشاره به تأثیرات لقمه حلال و حرام در زندگی گفت: واقعه عاشورا و ایستادن در مقابل امام حسین(ع) از اثرات لقمه حرام در زندگی‌ بوده است.

واقعه عاشورا و مقابله با امام حسین(ع) از اثرات لقمه حرام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: کسب روزی حلال خود یکی از پیام‌های اصلی قیام عاشورا به همه مسلمانان جهان است.

وی افزود: امام حسین(ع) علت عدم تأثیر سخن خود بر لشکریان یزید را پر شدن شکم‌های آنان از لقمه‌های حرام می‌دانستند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی لنده با اشاره به تأثیرات لقمه حلال و حرام در زندگی گفت: واقعه عاشورا و ایستادن در مقابل امام حسین(ع) از اثرات لقمه حرام در زندگی‌ بوده است.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا تصریح کرد: اثرات تلخ و مخرب عدم توجه به کسب حلال در بازار، امروز در جامعه کاملاً‌ مشهود بوده که این نتیجه عدم آگاهی مردم از احکام بازار و معامله است.

وی افزود: مراجع ذی‌صلاح باید نظارت خود را بر بازار دوچندان کرده و اقتصاد را سر و سامان بخشند.

امام جمعه موقت لنده در ادامه به بحث روز عاشورا اشاره کرد و گفت: مهمترین امری که در روز عاشورا باید به آن پرداخته شود و مردم از آن غفلت نورزند نماز ظهر عاشورا است که باید با شکوه و عظمت خاص خود برگزار شود.

سید عیسی تقوی هم در این جلسه با بیان این‌که شورای فرهنگ عمومی تأثیرگذارترین تشکل فرهنگی است گفت: بالاترین مشکل در سطح شهرستان مسائل اقتصادی و گران‌فروشی است که همه دست‌گاه‌ها باید با دقت آن را زیر نظر داشته باشند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان لنده آسیب‌شناسی موضوعات قبل از طرح در جلسات را ضروری خواند و افزود: اگر آسیب‌شناسی به موقع‌ انجام شود می‌توان با ارائه راهکارهای لازم جلوی بسیاری از معضلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه را گرفت.

وی افزود: رکود امروز اقتصادی ما به دلیل به حاشیه رفتن بازار و فراموش کردن واجبات و چسبیدن به مستحبات است.

انتهای پیام/82013/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول