اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

کارشکنی فرانسه در مذاکرات هسته‌ای دلیل روشنی دارد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مخالفت و کارشکنی فرانسه در مذاکرات هسته‌ای دلیلی روشن دارد چرا که آنها در سوریه ورشکسته حقیقی هستند و از این رو با کینه و نفرت با ملت ایران برخورد می‌کنند.

کارشکنی فرانسه در مذاکرات هسته‌ای دلیل روشنی دارد

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ مذاکراتی که در ژنو با موضوع پرونده هسته‌ای ایران برگزار شد نمود و نشانه‌ای از صلابت جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر مواضع روشنش بود که سبب شد وزرای خارجی کشورهای 1+ 5 در ژنو حضور پیدا کرده و خواسته و مطالبه حقیقی ما را بشنوند.

وی با رد این ادعا که جمهوری اسلامی ایران میز مذاکرات را ترک کرده است، خاطرنشان کرد: ما نه تنها این کار را انجام نداده‌ایم بلکه بر مواضع شفاف و روشن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده و از حقوق هسته‌ای‌مان ذره‌ای عقب‌نشینی نکرده‌ایم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: نه تنها ایران به توقف غنی‌سازی تن نداده است بلکه ما به غنی‌سازی در خاک کشورمان ادامه می‌دهیم و با تولید سانتریفیوژ بومی قادر هستیم تحریم‌های دشمن را به فرصت افزون شدن توانمندی‌ها تبدیل کنیم.

حقیقت‌پور با یادآوری اینکه تیم مذاکره‌کننده ما در چارچوب برنامه‌ها و اهداف نظام اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این مذاکرات حاضر شده و از حق و حقوق ملت ایران به شایستگی دفاع کرده است، یادآور شد: در این مذاکرات برخی از کشورها نظیر فرانسه به دلیل ورشکستگی در سوریه ماموریت تخریبی در ژنو را داشته‌اند که ماهیت آنها به خوبی روشن شد و همه فهمیدند که فرانسه ابزار دست رژیم صهیونیستی شده است.

وی تصریح کرد‌: امیدواریم سفر آمانو به ایران و مذاکرات فشرده ژنو باب خوبی را برای همکاری‌های مشترک فراهم آورده و در 29 آبان ماه شاهد دور جدیدی از مذاکرات با روشن شدن بسیاری از حقایق و واقعیت‌ها باشیم و انتظار این است که اعضای 1+5 با عقلانیت بیشتر در تعاملات حاضر شده و دست از برخی لجاجت‌ها بردارند.

سران آذربایجان ملعبه صهیونیسم نباشند

نائب رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اقدامات اخیر در بستن مرزهای جمهوری آذربایجان با ایران اشاره کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: ما به دولتمردان آذربایجان اعلام می‌کنیم که اسیر دست صهیونیسم و آمریکای خبیث نباشد.

حقیقت‌پور به اقدام یک‌طرفه جمهوری آذربایجان در بستن چند روزه مرزهای این کشور با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: همه این تحرکات تحت فشار لابی صهیونیسم انجام می‌شود و جمهوری اسلامی ایران کوچکترین تعرض و تعدی را به مرزهای آذربایجان قبول نکرده و در این راستا قدم برنمی‌دارد.

وی ضرورت توافق حسنه را با جمهوری آذربایجان در سایه اشتراکات دو کشور یادآور شد و تاکید کرد: انتظار ما این است که سران آذربایجان دست از برخی تحرکات بی‌سرانجام بردارند.

ترورهای اخیر غیر‌سیاسی است

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به ترور دادستان زابل و معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در تهران اشاره کرد و یادآور شد: این ترورها که سایه‌ای از برخی تسویه حساب‌های فردی و اختلافات مالی در آن دیده می‌شود هیچ وجهه سیاسی نداشته و دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی پیگیر موضوع هستند.

حقیقت‌پور در پایان سخنان خود با تاکید بر غیر‌سیاسی بودن این ترورها به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: عوامل ترور به زودی شناسایی شده و ابعاد جدیدی از این حوادث به اطلاع مردم می‌رسد که در این زمینه کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز موضوع را با شفافیت پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/62001/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول