اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد خوزستان خبر داد

تائید صلاحیت 12 هزار نمونه کالای صادراتی و وارداتی در طرح طاها

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری، برای 12 هزار و 77 نمونه از کالاهای صادراتی و وارداتی در راستای اجرای طرح طاها تائید صلاحیت شده اخذ شده است.

تائید صلاحیت 12 هزار نمونه کالای صادراتی و وارداتی در طرح طاها

رضا دهدشتی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری تعداد 12 هزار و 77 نمونه از کالاهای صادراتی و وارداتی و یک هزار و 31 نمونه در راستای اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) از واحدهای صنفی توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده اخذ شده است.

وی اضافه کرد: 104 هزار و 256 مورد آزمون توسط آزمایشگاه‌های همکار مورد تائید صلاحیت این اداره کل و آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان بر روی کالاهای صادراتی و وارداتی و نمونه‌های خریداری شده از بازار انجام شده است.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: نمونه‌های اخذ شده در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع برق و الکترونیک، مکانیک و فلزشناسی، لوازم خانگی، صوتی و تصویری، صنایع غذایی و شیمیایی، مصالح ساختمانی، نساجی و سلولزی و... هستند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله این محصولات می‌توان به انواع شیرآلات بهداشتی، مصالح ساختمانی، انواع کنسروجات، آبلیمو، نوشابه، آبمیوه، خمیر دندان، دستمال کاغذی، شامپو، صابون، لامپ، چراغ، ضبط صوت، تلویزیون، کولر، یخچال و.... اشاره کرد.

دهدشتی‌زاده اضافه کرد: از نمونه‌های گرفته شده از واحدهای صنفی بر اساس نتایج آزمون اعلام شده 482 نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و 54 نمونه مغایر با استانداردهای ملی ایران تشخیص داده شده است.

وی در پایان بیان کرد: همچنین از کالاهای صادراتی و وارداتی نیز 11 هزار و 931 نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و 146 نمونه نیز مغایر با استانداردهای ملی مربوطه شناخته شده است.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول