اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز:

کوشکک دوم در اقبال‌آباد شیراز تشکیل نشود

نایب‌رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: اگر از ساخت‌و‌ساز غیرقانونی در روستاهای اطراف مناطق تازه الحاق شده شرق شیراز ممانعت نشود، شکل‌گیری کوشکک‌های جدید در این شهر اجتناب‌ناپذیر است.

کوشکک دوم در اقبال‌آباد شیراز تشکیل نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیداحسان اصنافی عصر امروز در حاشیه سیزدهمین جلسه شورای اسلامی این شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز گذشته شورا بازدیدی از مناطق تازه الحاق شده در منطقه هفت شامل قسمت‌های شرقی شهر اعم از قلعه نو، مهرگان، کوشکک و ... داشت.

وی افزود: شورا نسبت به روستاهای نزدیک این مناطق دغدغه دارد و دیروز اقبال‌آباد و برخی روستاهای دیگر در طرفین رودخانه خشک را بازدید کردیم که با توجه به آن که مرز شهر به نزدیک آنها رسیده ساخت‌و‌سازهای غیرقانونی در آن شروع شده و اتفاقاتی مشابه کوشکک و قلعه نو در حال تکرار است.

این عضو شورا ادامه داد: شهرداری برای ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در هر قسمتی از این مناطق که خارج از طرح هادی باشد حکم تخریب می‌دهد چنانکه تاکنون شهردار منطقه 20 ملک خارج از محدوده را حکم تخریب داده است.

وی اضافه کرد: در محدوده طرح هادی نیز نیاز است که بخشداری و بنیاد مسکن وارد میدان شوند چراکه ما در بازدید خود مشاهده کردیم ساخت حلبی‌آباد در قسمت‌های کنار رودخانه آغاز شده است.

اصنافی بیان کرد: شورا از اینکه این مناطق زیرمجموعه شهرداری شوند استقبال می‌کند چراکه در آینده‌ای نه چندان دور بار این‌ها بر دوش شهرداری خواهد بود پس چه بهتر که از هم‌اکنون اصولی ساخته شود.

دریافت عوارض برای ارائه خدمات است

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه گفت: با حمایت همه‌جانبه شورا و شهردار حرکتی جهادی در این منطقه شروع شده و حیات تازه‌ای در بخش‌های عمرانی آن رخ داده است.

وی افزود: نسبت به دو ماه پیش که این منطقه را رصد کردیم تغییرات جدی در آن رخ داده که ثمرات آن به تدریج خود را نشان می‌دهد.

اصنافی ابراز داشت: توقع می‌رود که مردم منطقه نیز در قبال این حرکت جهادی شورا و شهرداری همکاری کرده و از این اقدامات حمایت کنند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: در همین منطقه وضعیت پرداخت عوارض به شدت پایین است و مردم حقوق قانونی شهر را نمی‌دهند و هنوز ساخت‌و‌سازهای شبانه و خلاف ادامه دارد.

وی اضافه کرد: پرداخت عوارض توسط مردم در مقابل این خدماتی که شهرداری به آنها می‌دهد حداقل دینی است که بر ذمه آنها است و از سوی دیگر سختگیری‌هایی که در بحث‌های شهرسازی می‌شود به نفع خود مردم است تا در حوادث طبیعی مانند زلزله، خانه بر سر خانوار آوار نشود.

اصنافی همچنین ابراز داشت: در بازدیدها مواردی را دیدیم که دو ساختمان در کنار یکدیگر قرار داشتند و یکی نیم متر پایین‌تر و دیگری نیم متر بالاتر احداث شده بود.

وی ادامه داد: مطابق قانون بخشی از زمین‌هایی که در سطح شهر تفکیک می‌شود توسط شهرداری به عنوان خدمات شهری برداشته می‌شود تا برای مواردی مانند پارک، معابر، حسینیه، مسجد و ... استفاده شود.

اصنافی تصریح کرد: در بخش‌هایی از منطقه هفت و برخی مناطق دیگر شیراز گاهی افراد سودجویی که برخی از آنان میلیاردهای شیراز هستند اقدام به تفکیک کاغذی زمین می‌کنند و قطعات 150 یا 200 متری را به صورت غیرقانونی به مردم واگذار می‌کنند.

به گفته وی، قشر کم‌درآمد نیز به سبب نیاز خود و به دلیل قیمت پایین این زمین‌ها آن را می‌خرند و درگیر مشکلات با شهرداری، آب، برق و گاز می‌شوند تا به آنها خدمات شهری بدهند.

بخشداری باید از کلاهبرداری ممانعت می‌کرد

اصنافی در ادامه تصریح کرد: اگرچه باید در آن زمان که این زمین‌ها در اختیار بخشداری بوده با متخلفان برخورد جدی صورت گرفته و از فریب مردم ممانعت می‌شده اما این کار انجام نشده است.

وی افزود: با تمام این مسائل شهرداری و شورا سعی می‌کنند فارغ از این مسائل خدمت‌رسانی به مردم آن مناطق را انجام دهند.

این عضو شورا بیان کرد: در کوشکک سر پیچ رودخانه خشک قسمتی که سیلاب به دیواره برخورد می‌کرده و به کوشکک وارد می‌شده خاکریزی اجرا شده و مانع ورود آب به منطقه بوده که در این سال‌ها توسط برخی افراد کوبیده شده است.

وی با بیان اینکه افراد سودجو بُن خاکریز را برداشته‌اند، گفت: در حاشیه رودخانه چند خانه احداث شده که با کوچک‌ترین سیلی تمام این خانه‌ها در معرض تخریب قرار می‌گیرند.

اصنافی افزود: پایین‌دست رودخانه خشک بعد از اقبال آباد نیز در ورودی دریاچه نمک درختان بزرگی رشد کرده که سیلاب پس از برخورد به این درختان پس می‌زد اما بعد از آن که بخشی از رودخانه در محدوده شورقون و کوشکک توسط شهرداری منطقه لایروبی شده اقدامات لازم صورت نگرفته است.

اصنافی در ادامه با اشاره به برخی معضلات دیگر این منطقه بیان کرد: در محدوده مهرگان نیز به سبب سطح بالای آب زیرزمینی، لوله‌های انتقال آب پوسیده شده و به صورت معکوس آلودگی وارد شبکه می‌شود.

این عضو شورا اضافه کرد: با توجه به بودجه محدود شرکت آب و فاضلاب نتوانسته‌اند با این حجم رشد جمعیت تعمیرات انجام دهند که پیشنهاد ما این است که در مسیر شاه لوله‌های اصلی در این مسیر با فاصله 200 متر به 200 متر شیر گذاشته شود که مردم حداقل بتوانند آب آشامیدنی خود را بردارند.

وی افزود: مشابه این کار به صورت موقت در قم انجام شد که تا زمان انجام کار اساسی، از شاه لوله‌های اصلی که آلودگی کمتری دارند آب آشامیدنی مردم تامین شود.

انتهای پیام/2448/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول