اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رویای چند ساله گامی به تحقق نزدیک شد

برگزاری نخستین جلسه کارگروه مدیریت شهری شیراز

پس از سال‌ها ناهماهنگی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری گام نخست ایجاد هماهنگی و تعامل با تشکیل کارگروه مدیریت شهری شیراز برداشته شد.

برگزاری نخستین جلسه کارگروه مدیریت شهری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس شورای اسلامی این شهر عصر امروز در سیزدهمین جلسه عادی این شورا اظهار داشت: با راه‌اندازی کمیسیون مدیریت شهری نخستین جلسه کارگروه مدیریت شهری در این هفته برگزار شد.

غلام مهدی حقدل افزود: در این جلسه کمک استانداری به شهرداری در راستای پیشبرد پروژه‌های بزرگ شهری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: ساماندهی کارتن‌خواب‌ها، زنان و دختران فراری و معتادان خیابان‌گرد از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

حقدل اضافه کرد: کمیته‌ای در شورا برای تسهیل در امر سرمایه‌گذاری مصوب شده بود که اعضای استانداری پیشین در آن شرکت نمی‌کردند اما این بار مقرر شد معاونان استاندار به طور مرتب در این کمیته حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر کاری که توسط برخی از اعضای شورا به مشهد انجام شد تجارب مدیریت شهری این کلان‌شهر مورد بررسی قرار گرفت.

حقدل تصریح کرد: دانش‌محوری و توجه به علم روز از نکات قابل اشاره در عملکرد شورا و شهرداری مشهد است و حاصل کار کارشناسان در این شهر به بایگانی سپرده نشده و در برنامه‌ریزی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: به طور قطع این بازدیدها منجر به افزایش تجارب و تبادل اطلاعات می‌شود که در ارتقای فعالیت‌ها موثر خواهد بود.

به گزارش فارس، یکی از علل تاخیر در اجرای پروژه‌های شهری طولانی بودن روند جابه‌جایی تاسیسات دستگاه‌های خدمات‌رسان است و از سویی با توجه به متفاوت بودن زمان ابلاغ اعتبارات در دستگاه‌های مختلف، دیده شده بود که پس از اتمام کار شهرداری در یک پروژه و آسفالت آن منطقه، دستگاهی دیگر به سبب لزوم صرف بودجه عمرانی شروع به کندن همان محل می‌کرد. با توجه به تعدد موارد این ناهماهنگی‌ها، در برخی کلان‌شهرها برای رفع این مشکل کمیته یا کارگروه تصویب پروژه‌های بزرگ با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل شده که به نظر می‌رسد تشکیل نخستین جلسه کارگروه مدیریت شهری در شیراز از این منظر اقدامی ستودنی باشد.

انتهای پیام/2448/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول