اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات استان اردبیل خبر داد

آغاز برداشت ماهیان سردابی و گرمابی در اردبیل

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: صید ماهیان سردابی و گرمابی از منابع آبی استان اردبیل آغاز شد.

آغاز برداشت ماهیان سردابی و گرمابی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میرآرمان واعظی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آبزی‌پروری در اردبیل، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال و در موعد صید ماهیان سردابی و گرمابی در فصل پاییز بیش از دو هزار و 500 تن ماهی صید شده و برداشت شود.

وی به وجود 80 مورد منابع آب طبیعی و نیمه طبیعی در استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به رهاسازی بچه ماهیانی با وزن مناسب در فصل بهار و تابستان در منابع آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی انتظار ما این است که میزان تولید امسال 20 تا 25 درصد افزایش یافته و بستری برای بهره‌برداری صحیح از این مواهب خدادادی فراهم آید.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل با یادآوری اینکه تولید آبزیان در استان اردبیل با توجه به نیاز بازار به شکل مناسب و مطلوب هدف‌گذاری شده است، تصریح کرد: استان اردبیل ظرفیت تولید بیش از پنج هزار تن انواع ماهیان را دارد که با توجه به حمایت‌هایی که از تولیدکنندگان در این بخش انجام می‌شود انتظار ما این است که میزان تولید افزایش یافته و یک ظرفیت قابل قبولی را در این بخش شاهد و ناظر باشیم.

واعظی به غنای منابع آب طبیعی و نیمه طبیعی در استان اردبیل و ضرورت رهاسازی ماهیان در این منابع ارزشمند و خدادادی اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با یک حرکت قابل قبول و حمایت واقعی از تولیدکنندگان آبزیان بتوانیم در سال‌های آینده خوب و شایسته عمل کرده و در این باب به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/62004/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول