اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج اعلام کرد

برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی ‌«‌عفاف و حجاب» در دانشگاه آزاد سنندج

رئیس دفتر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت حجاب و عفاف در این دانشگاه خبر داد.

برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی ‌«‌عفاف و حجاب» در دانشگاه آزاد سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد امیری بعدازظهر امروز در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج با تسلیت ایام سوگواری عاشورا و ماه محرم‌الحرام اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بر‌اساس اندیشه‌های امام و منویات مقام معظم رهبری پیش می‌رود.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج با محوریت حجاب و عفاف، تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با محوریت حجاب و عفاف در ارتباط با موضوعات ازدواج، روابط دختر و پسر، مد یعنی تهاجم فرهنگی و تحصیل دختران از ابتدای امسال، برگزاری جلسات حجاب و عفاف، راه‌اندازی کانون شهروند مسئول از مهم‌ترین این برنامه‌ها بوده است.

رئیس دفتر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج برپایی نمایشگاه پوشش و آراستگی، برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان ریحانه، برگزاری گفتمان‌های شهروند مسئول، معرفی معروفات در قالب پوستر، تهیه پوسترها با موضوع حجاب و عفاف، تجلیل از بانوان فرهیخته، برگزاری کارگاه‌های قبل و بعد از ازدواج، برگزاری کارگاه آموزشی رابطه دختر و پسر، مشارکت در برنامه‌های فرهنگی، هنری و دینی، تهیه ویژه‌نامه شهید ناهید فاتحی کرجو و اعزام بانوان محجبه به مشهد مقدس را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در ارتباط با حجاب و عفاف عنوان کرد.

ریشه مسائل فرهنگی جامعه بی‌حجابی است

امام جمعه مسجد قبا بهاران سنندج در این نشست دو ساعته با اشاره به اهمیت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد جامعه دچار بحران و از هم گسیختگی خواهد شد.

ماموستا خلیل آدابی افزود: بخشی از امر به معروف تذکر لسانی است و بخش دیگر آن امری است و اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه جا می‌افتاد هم مسائل سیاسی حل می‌شد و هم مسائل خانوادگی برطرف می‌شد.

وی اضافه کرد: امروز اگر مسلمانان ما در برخی کشورهای اسلامی سوریه، مصر، عراق و افغانستان و گاهاً در برخی شهرهای کشورمان به جان هم افتادند ریشه در نهادینه نشدن باورهای سالامی از جمله امر به معروف و نهی از منکر است.

ارسال بخشنامه حجاب و عفاف به مدارس

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در ادامه این نشست از ارسال بخشنامه حجاب و عفاف به مدارس در روز ملی حجاب خبر داد.

بهمن عرفانی به وجود 2 هزار و 850 فرهنگی اشاره کرد و گفت: 29 هزار دانش‌آموز در شهرستان سنندج وجود دارد که 49 درصد این تعداد دختران و 57 درصد از معلمان و فرهنگیان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی بر رعایت حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در سطح مدارس تاکید کرد و افزود: در تمامی مدارس این ناحیه شورای حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر فعال شده است.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج با اشاره به برنامه‌های شورای حجاب و عفاف اظهار کرد: برگزاری آزمون حجاب برتر در میان فرهنگیان، برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان حجاب، برگزاری همایش حجاب و عفاف و انتخاب دانش‌آموزان با عنوان یاوران امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین برنامه‌های این شوراست.

عرفانی تجلیل از نخبگان دانش‌آموز در امر حجاب و عفاف، آشنا کردن جوانان دختر با تهاجم فرهنگی و محرم‌سازی محیط‌های آموزشی را از دیگر اهداف شورای حجاب و عفاف در سطح مدارس عنوان کرد.

انتهای پیام/‌79005/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول