اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به عنوان دومین استان کشور

احمدی: گواهینامه مهارتی کارآموزان کردستان الکترونیکی صادر می‌شود

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان از صدور گواهینامه مهارت کارآموزان به صورت الکترونیکی در استان خبر داد.

احمدی: گواهینامه مهارتی کارآموزان کردستان الکترونیکی صادر می‌شود

سید جمیل احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از سنندج اظهار داشت: کردستان به عنوان دومین استان کشور گواهینامه مهارت کارآموزان را به صورت الکترونیکی صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه این گواهینامه یک چیپ الکترونیکی است که تا 20 گواهینامه در آن ثبت می‌شود، تصریح کرد: براساس کد شناسه و کد ملی، مهارت‌آموز می‌تواند در پرتال سازمان فنی و حرفه‌ای اطلاعات گواهینامه‌های خود را مشاهده کند.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان این طرح در سه وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارشاد اسلامی تعریف و در صورت موفقیت اجرای این طرح در سازمان فنی ‌و حرفه‌ای، گواهینامه‌های وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم الکترونیکی صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دریافت وجه از کارآموزان برای صدور گواهینامه نیز براساس ماده 70 قانون بودجه سال 1392 کشور است.

احمدی خاطرنشان کرد: افزایش امنیت گواهینامه‌های مهارتی از مهم‌ترین اهداف اجرای این مهم است که به‌صورت آزمایشی در سه استان تهران، کردستان و البرز اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان از انعقاد تفاهم‎نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و پارک علم و فناوری کردستان خبر داد و اظهار داشت: بهره‌مندی طرفین از امکانات و تجهیزات فیزیکی، علمی ـ تحقیقاتی و سازمانی یکدیگر، تبادل تجربیات، اطلاعات و دانش، ایجاد زمینه معرفی هرچه بیشتر پارک علم و فناوری و خدمات اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به آحاد مردم از مهم‌ترین اهداف عقد این تفاهم‎نامه است.

وی با بیان اینکه کمک به اتصال حلقه دانش و مهارت در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار از دیگر اهداف این تفاهم‎نامه است، خاطرنشان کرد: آموزش‌های مادام‌العمر و آموزش‌هایی بر مبنای تولید، بازاریابی و فروش، راهکارهایی مناسب در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در جامعه است.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان، برنامه‌های مدونی در راستای ایجاد اشتغال و هدایت آموزش‌های مهارتی به سمت نیاز بازار کار در حال برنامه‌ریزی و برگزاری است که با حمایت پارک علم و فناوری از ایده‌های جدید و کارآفرین می‌توان گامی مثبت در جهت شکوفایی هرچه بیشتر استان برداشت.

انتهای پیام/79002/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول