اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه نصر اصفهان:

آتش پرفروغ امام حسین (ع) خاموش‌شدنی نیست

استاد حوزه علمیه نصر اصفهان گفت: آتش پرفروغ امام حسین (ع) هرگز خاموش نخواهد شد.

آتش پرفروغ امام حسین (ع) خاموش‌شدنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام سید حشمت‌الله طباطبایی پیش از ظهر امروز در مراسم سوگواری سرور و سالار شهید که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در محل مسجد امام رضا(ع) شهر خورموج و با حضور مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از قیام امام حسین (ع) احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بود و ایشان نه برای پست، مقام و جاه‌طلبی بلکه برای اصلاح در امور جدش قیام کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) خاموش‌شدنی نیست، افزود: آتش پرفروغ امام حسین (ع) قابل اطفا نیست و هیچ وقت خاموش نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهم الهی هستند و به عنوان بار سنگینی که خدا بر دوش ما نهاده است مخصوصاً کسانی که مسئولیتی در حکومت اسلامی برعهده دارند.

طباطبایی یادآور شد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز یادگرفتنی است و از نشانه‌های فلاح، سلامت، رستگاری و نجات برای جامعه است. وظیفه مهم که شما مسئولان عهده‌دار شده‌اید جز با شناخت معروف و منکر امکان‌پذیر نیست.

طباطبایی به معروفات الهی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین چیزی که در صدر همه معروفات الهی باید مورد توجه قرار گیرد ولایتمداری در سایه بصیرت است که از ارکان مهم انقلاب اسلامی و در میان شیعه از جایگاه والایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بصیرت گوهری است که اگر در وجود انسان باشد او را ارزشمند می‌کند، تاکید کرد: هرکس به وادی ولایت نزدیک‌تر باشد قطعاً از چشمه‌های معنوی بیشتری بهره خواهد گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بصیرت و ولایتمداری قمر بنی‌هاشم موجب شد که جان عزیزش را در کف اخلاص بگذارد و تقدیم دوست کند.

وی بکارگیری آیات قرآنی، جملات و احادیث را در محیط اداری دومین شاخصه معروفات عنوان کرد و گفت: نصب آیات قرآنی در محل کار می‌تواند دگرگونی در ما ایجاد کند.

طباطبایی با اشاره به اینکه سخت‌کوشی را باید از مورچه یاد گرفت، افزود: حضور به موقع در محل کار، داشتن فعالیت مفید تا پایان وقت اداری، سخت‌کوشی و تلاش در کار را از دیگر معروفات است.

وی برنامه‌ریزی دقیق منطبق با نیازها و شرایط موجود، تصریح در امور وظایف محوله و روحیه ایثارگری و فداکاری را از دیگر مولفه‌های امر به معروف دانست.

طباطبایی گفت: کسی که مسئولیت بالاتری دارد باید چیزی برای خودش نخواهد و اگر تسهیلاتی وجود دارد آن را عادلانه بین نیروهای تقسیم کند.

وی با اشاره به اینکه روحیه مردمد‌اری در میان مسئولان و کارکنان ادارات تقویت شود، خاطرنشان کرد: امام راحل می‌فرمودند من خادم شما مردم هستم و اگر مسئولی خود را خدمتگزار و غم‌خوار دیگران دید این می‌تواند حیات اجتماعی باشد.

استاد حوزه و دانشگاه تقویت روحیه مردم‌داری، احترام به همکاران و مراجعین، عدالت و انصاف در برخورد با ارباب و رجوع را یکی دیگر از شاخصه‌های معروف برشمرد و گفت: باید با مراجعین طوری برخورد کنیم که با آشنایان خود برخورد می‌کنیم.

وی عدم قضاوت یک‌طرفه نسبت به همکاران و مراجعین، رسیدگی به کار مراجعین و رضایتمندی خداوند، ساده‌زیستی، قناعت، تواضع، میانه‌روی را از دیگر مولفه‌های معروف عنوان کرد.

طباطبایی گفت: همانطور که نسبت به اموال خود توجه می‌کنیم باید به حفظ بیت‌المال مسلمین هم توجه داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه صیانت از بیت‌المال را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: امروز اگر ما از بیت‌المال مسلمین صیانت کنیم حداقل 30 درصد از هزینه‌های دولت کاهش پیدا می‌کند زیرا با صرفه‌جویی می‌توان حقوق کارمندان را افزایش داد.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول