اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری محفل ادبی شعرای پاکدشت

شور عاشورایی در پاکدشت طنین‌انداز شد

همزمان با فرارسیدن عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) محفل ادبی شاعران پاکدشتی حال و هوای عاشورایی پیدا کرد.

شور عاشورایی در پاکدشت طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز و همزمان با فرارسیدن عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) محفل ادبی شاعران پاکدشتی حال و هوایی عاشورایی پیدا کرد.

شاعران و نویسندگان شهرستان در این محفل آخرین سروده‌های خود را از نهضت عاشورا و برداشت‌های معرفتی خود از قیام خونین کربلا را به رشته تحریر درآورده و در این جمع قرائت کردند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت طی سخنانی در این محفل در توصیف نهضت اباعبدالله(ع) ضمن سخنانی اظهار داشت: این نهضت انعکاس و تبلور یک واقعیت اعتقادى و اجتماعى بوده که به شکل‌هاى گوناگون در جریان مبارزات حق‌طلبانه عینیت یافته است، با این تفاوت که در نهضت حسینى(ع) به گونه‌اى جدى‌تر و جذاب‌تر رخ نمایانده است.

حسن اسلامی‌فر گفت: نهضت اباعبدالله‌الحسین(ع) موضعى و گذرا نبود، بلکه نقطه عطف مهمی بود که در تاریخ اسلام بلکه تاریخ بشریت ایجاد موج کرده و تأثیر عمیقی بر نسل‌هاى بعدى به جا گذاشته و تحولات تاریخى متعددى را در اندیشه، زندگى و مناسبات اجتماعى مسلمانان به بار آورد. این مسأله و دیگر موارد نشان مى‌دهد مکتب عاشورا، مکتب جامعى است که سرشار از اهداف بلند و فرا زمانى است.

فرارسیدن ایام محرم فرصت مناسبى به دست داده است تا با پرداختن به شناخت و معرفت حسینی هدف از این نهضت را درک کرده و به معنای واقعی کلمه شور و شعوری عاشورایی به‌دست آوریم.

انتهای پیام/2462/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول