اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد هندیجان خبر داد

فعالیت 23 کانون فرهنگی در هندیجان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان از فعالیت 23 کانون فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 23 کانون فرهنگی در هندیجان

سیدعارف مهدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان از فعالیت 23 کانون فرهنگی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم برنامه هنری همراه با تعزیه در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرار گرفته است.

وی افزود: در این زمینه هنرمندان نیز چون هر ساله همکاری مطلوبی دارند و مردم نیز برای برنامه‌های محرم آنان را همراهی می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با بیان گزارشی از انجمن‌های فرهنگی هنری تحت پوشش و همچنین فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی در سه سال گذشته تصریح کرد: در حال حاضر دو موسسه قرآنی در شهرستان فعال هستند و یک موسسه نیز در حال گذراندن مراحل اخذ مجوز است.

وی ادامه داد: این موسسات در ماه‌های رمضان و محرم فعالیت‌های خود را با توجه به حضور متقاضیان به چندین برابر وسعت می‌بخشند.

مهدی‌نیا خاطرنشان کرد: علاوه بر این انجمن‌ها، مراکز فرهنگی نیز جوانان خلاق را جذب می‌کنند و با برنامه‌های متنوع در تعالی فرهنگ و هنر شهرستان در تلاش هستند.

وی با اشاره به اینکه امید می‌رود با حمایت مسئولان، فعالیت‌های فرهنگی هنری بیش از پیش گسترش یابد عنوان کرد: مهمترین رویداد فرهنگی شهرستان کنگره شعر خلیج فارس است که هر ساله نسبت به گذشته با کیفیت مطلوب‌تری برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با اشاره به برنامه‌های این اداره در این ماه بزرگ اظهار کرد: برگزاری مراسم سوگواری سنتی از جمله سینه‌زنی، زنجیرزنی و حرکت دسته‌های عزاداری ضروری است و بر اساس نظر بزرگان دینی و علمای اسلام باید حفظ شود.

وی ادامه داد: در کنار این مراسم باید برنامه‌های ویژه فرهنگی، دینی و مذهبی نیز برگزار شود که در این حوزه، اداره ارشاد طرح دعوت از مبلغان مذهبی و علمای دینی و برگزاری مراسم سخنرانی را در تکایا و هیئت‌های و حسینه‌ها اجرا کرده است.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول