اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم عنوان کرد

فعالیت 300 کانون فرهنگی و هنری مساجد قم در طرح اوقات فراغت

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم گفت: از 430 کانون فرهنگی و هنری مساجد در قم 300 کانون در طرح اوقات فراغت مشارکت کردند.

فعالیت 300 کانون فرهنگی و هنری مساجد قم در طرح اوقات فراغت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سعید روحانی شنبه شب در آیین اختتامیه آسمانی‌ها ویژه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در تالار شهید آوینی برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم بیان کرد: قطره اشکی که در دنیا برای امام حسین(ع)‌ ریخته شود در آخرت می‌تواند آتش جهنم را خاموش کند و باید ما نسبت به این ایام حساس‌تر باشیم.

وی با اشاره به نقش مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری و هیئت‌های مذهبی در راستای ترویج دین بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم در طرح اوقات فراغت در کل کشور و در بین تمام‌ دستگاه‌ها در قم رتبه نخست را به خود اختصاص دادند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم با اشاره به اینکه از نظر بودجه فرهنگی دستگاه‌ها با مشکل روبه‌رو بودند، بیان کرد: با این وجود پیگیری‌های لازم به عمل آمده و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با مشکلی مواجه نشده و فعالیت‌های خود را دنبال کردند.

وی با اشاره به فعالیت 430 کانون فرهنگی و هنری در مساجد قم بیان کرد: در برخی از مساجد کانون فرهنگی و هنری خواهران و برادران به صورت مجزا فعالیت کرده و دو کانون فعال هستند.

روحانی با اشاره به اینکه در طرح اوقات فراغت تابستان 300 کانون تفاهم‌نامه امضا کرده و در این طرح فعال بودند، بیان کرد: برگزاری کلاس‌های هنری، مهارت‌آموزی، قرآنی، خیمه شهدا، سنگر نت، وبلاگ‌نویسی مسجدی، مسابقات قرآنی و... از جمله فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری در طرح اوقات فراغت بودند.

وی تشکیل 141 جلسه آموزش والدین، 125 جلسه پرسمان جوان، برگزاری دوره آموزش مربیان مسجد و تشکیل 144 هسته پژوهش را از دیگر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم دانست و گفت: در طرح ترتیل‌خوانی نوجوانان در ماه مبارک رمضان کانون‌های فرهنگی مساجد در قم نقش مهمی ایفا کردند.

عضو شورای اسلامی شهر قم از تشکیل کانون تخصصی نماز خبر داد و بیان کرد: برنامه‌های گوناگون برای جذب جوانان به نماز در کانون‌های مساجد دنبال می‌شود و باید فعالیت نماز یاوران از سوی مسئولان کانون‌ها دنبال شود.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: باید در سال تحصیلی نیز برنامه‌های کانون‌های مساجد با جدیت دنبال شود و مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت تابستان به نوعی افتتاحیه طرح برنامه‌های کانون‌های مساجد در سال تحصیلی است.

انتهای پیام/78002/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول