اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ایل سوگوار در لنده + تصاویر

به همت صدا و سیمای مرکز دنا استان کهگیلویه و بویراحمد و شورای اداری شهرستان لنده مراسم ایل سوگوار در لنده برگزار شد.

ایل سوگوار در لنده + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، یکشنبه شب به همت صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، شورای اداری، دفتر امام جمعه و تبلیغات اسلامی شهرستان لنده مراسم ایل سوگوار با حضور هیئت‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان در لنده برگزار شد.

امشب مردم لنده آمده بودند تا در این شب از محرم دل‌های شیدایی خویش را روانه کربلا کنند تا درهای عشق را به سمت بهشت بگشایند.

مردم شهرستان لنده با یا ابوالفضل گفتن‌هایشان نشان از مرام عباس و حمایت از ولایت را تا آخرین قطره‌ خون خود به اثبات رساند‌ند، مسلک حضرت عباس (ع) پیروی از امامت تا آخرین لحظه‌ عمر بود.

تمام تلاش‎ها و موضع‎گیری‎های ایشان در مسیر ولایت قرار داشت؛ چون خط سیاسی حضرت عباس (ع) پیوسته بر اطاعت از امام و مخالفت رفتاری و گفتاری با دشمنان ایشان استوار بود. 

ایشان این ویژگی را تا لحظه شهادت زنده نگه داشتند که بهترین گواه بر این سخن، تقاضای دشمن برای جدا شدن او از صف هواداران ولایت بود.

 

سلام بر تو ای پدر فضیلت، فضیلت دستان بریده‌ات، در راه اطاعت و حمایت از ولایت، هنوز بر شاخه‏‌های خاک، سنگینی می‏‌کنند و کودکان خیمه‌ها، شرمنده‌ دست‌های بریده‌ات، لباس‌های سوخته‌شان را مدام بالا می‌گیرند تا دستهایت را نبینند. سلام بر تو ای ابوالفضل، ای الگوی ولایتمداری، قسم به نامت، ما عزاداران کربلایت، بر مرامت بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود.

 

سلام بر تو که گلویت، بوسه‌‏گاه پیامبر (ص) بود. ای خلاصه حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع). بر ما بتاب که در تیرگی خاک، بی‏آفتاب یاد تو، پامال عبور روزهاییم و تنها عشق است که می‏تواند در تعریف تو، قد راست کند.

روزی که عطر تو در ایوان ملائک پیچید، ملائک، تبریک‏‌گوی پروردگار تو بودند، تا ذرات جهان، به سجود درآمدند و تو را ذکر گفتند؛ «یاحسین». خداوند تو را آفرید تا از رعد گریه‏های شبانه علی، باران رحمت خود را بر زمین ببارد و به ازای هر قطره اشک علی، دریایی به نام حسین را هدیه کند.

حسین، تنها واژه‌‏ای است که وقتی زاده شد، برخاست؛ مثل عطر، وقتی که سر مظروف آن را جدا می‌کنند و سرازیر می‏‌شود. تکرار تو بر نوارهای سبز دیوارهای مسجد، یادمان داد که تو بیش از یک نفر بودی تو را باید آنقدر نوشت، تا محراب و جانماز و نقش اسلیمی طاق‏‌نماهای زمین، به ناتمامِی تو اقرار کنند و بگویند یا حسین.

خاک اگر فصل بهار را «یا حسین» نگوید، جانش گرم آفتاب نمی‏شود. دانه اگر آب را با «یا حسین» ننوشد، جوانه نمی‏‌دهد. سنگ اگر نام «حسین» نبرد، زیر سم اسبان و پای ستوران می‏‌شکند.

باران اگر عزادار «حسین» نباشد از تقدیر ابر رها نمی‏‌شود، رود اگر نیت سفر کربلا نکند، کوه‏ها را نمی‏‌شکافد.

انتهای پیام/82013/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول