اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد

پیشرفت فیزیکی 72 درصدی احداث فاز نخست سایت گلخانه‌ای مهاباد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: احداث فاز نخست سایت گلخانه‌ای مهاباد از پیشرفت فیزیکی 72 درصد برخوردار است.

پیشرفت فیزیکی 72 درصدی احداث فاز نخست سایت گلخانه‌ای مهاباد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهاباد سیدعلی مختاری بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از روند احداث و واگذاری سایت گلخانه‌ای مهاباد، اظهار داشت: محیط‌های گلخانه‌ای بهترین محیط برای پرورش و تولید محصولات کشاورزی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به مزایای گلخانه‌ها، تصریح کرد: بهره‌گیری بهینه از فضا به جای سطح، کاهش خسارت و تأمین امنیت تولید و استفاده از تکنیک‌های جدید، بهره‌گیری صحیح و افزایش بهره‌وری از امکانات محدود آب از جمله این مزایا هستند.

مختاری آذربایجان غربی را یکی از استان‌های مستعد کشور برای احداث سایت‌های گلخانه‌ای عنوان کرد و گفت: هم اکنون 80 واحد گلخانه‌ای در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی توسعه سایت‌های گلخانه‌ای را از اهداف و برنامه‌های سازمان عنوان کرد و افزود: با احداث و راه‌اندازی سایت‌های گلخانه‌ای در استان علاوه بر تولید محصولات سالم و مدیریت مصرف آب، فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی اشتغال خواهند یافت.

وی با اشاره به در دست احداث بودن 9 سایت گلخانه‌ای در آذربایجان غربی، یادآور شد: سه سایت در نقده و پیرانشهر و شش سایت دیگر در سایر شهرستان‌های استان به فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی واگذار شده است.

مختاری به مساحت سایت گلخانه‌ای مهاباد اشاره کرد و گفت: این سایت در زمینی به مساحت 5/13 هکتار و در دو فاز به مساحت‌های 4/5 و 1/8 هکتار در حال احداث است.

وی از پیشرفت 72 درصدی احداث فاز نخست سایت گلخانه‌ای مهاباد خبر داد و ابراز داشت: فاز دوم این سایت در مرحله اخذ زیر ساخت‌ها و عملیات زیر بنایی قرار دارد.

انتهای پیام/61010/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول