اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نمایندگی اداره صنعت، معدن و تجارت یزد:

تعزیرات حکومتی حضور چندانی در ابرکوه ندارد

رئیس نمایندگی صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: برای مبارزه با گران‌فروشی در ابرکوه نیاز به حضور مستمر تعزیرات حکومتی داریم که تاکنون چنین نشده است.

تعزیرات حکومتی حضور چندانی در ابرکوه ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، سید مسعود میرحسینی که عصر امروز به دعوت شورای اسلامی شهر ابرکوه و برای پاسخ به انتقادات یکی از اعضای شورا در مورد عدم نظارت بر قیمت‌های میوه و اجحاف این صنف به مردم در این شورا حضور پیدا کرده است، اظهار داشت: ما به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کنیم اما متولی اصلی در برخورد با این موارد، تعزیرات حکومتی است.

وی با بیان اینکه گران‌فروشی به ویژه در بین صنف میوه فروش و قصاب در شهرستان ابرکوه بیشترین شکایات مردم از اصناف را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: نتیجه تلاش‌های ما که به کمک واحد بازرسی اصناف به عنوان متولی بازرسی اصناف؛ آمده‌ایم برای برخورد با گران‌فروشان به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود و آنان حکم نهایی را در این زمینه صادر می‌کنند و خود نیز مجری اجرای این حکم هستند.

میرحسینی با اشاره به اینکه انتظار داریم مسئولان با بررسی، اقدام به طرح انتقادات خود کنند، ادامه داد: متأسفانه با وجود همکاری نمایندگی صنعت، معدن و تجارت برای حضور مرتب مسئولی از تعزیرات حکومتی استان یزد در ابرکوه، این امر علنأ صورت نگرفته است و هر از چندی شاهد حضور آنها در شهرستان هستیم که روند کار را با کندی بسیار روبه‌رو کرده است.

وی افزود: وظیفه نظارت بر عهده بازرسی اصناف گذاشته شده است که با دو نیرو موظف به نظارت بر هزار و 700 واحد صنفی با پروانه هستند.

میرحسینی ادامه داد: متأسفانه قانون نیز در مورد برخورد با گران‌فروشان ضعف دارد و نیاز به اصلاح دارد.

این مسئول ادامه داد: از شورای اسلامی شهر نیز می‌خواهیم که مواردی چون حضور مرتب تعزیرات حکومتی در شهرستان ابرکوه، ساماندهی ماشین‌های فروشنده میوه و مسئله تبدیل نمایندگی صنعت، معدن و تجارت به اداره که از مصوبات سفرهای رئیس جمهور به استان یزد است را پیگیری کنند.

میرحسینی در این جلسه همچنین به سئوالات اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه در مورد حوزه‌های کاری خود پاسخ داد.

انتهای پیام/2464/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول