اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

سبک زندگی حسینی باید در جامعه نهادینه شود/ شیرخوارگان حسینی سربازان کوچک ولایت

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بر ضرورت نهادینه شدن سبک زندگی حسینی در جامعه اسلامی تأکید کرد.

سبک زندگی حسینی باید در جامعه نهادینه شود/ شیرخوارگان حسینی سربازان کوچک ولایت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی پیش از ظهر امروز در همایش شیرخوارگان حسینی که در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: ترویج سبک زندگی حسینی یکی از نیازهای جامعه است که باید سعی کنیم این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه «عقل» وجه تمایز انسان در مقابل سایر موجودات است، تصریح کرد: اگر قوه عقل انسان در حال حرکت و کار کردن باشد آن وقت تمایل فرد به سمت انجام کارهای نیک بیشتر خواهد شد و انسان‎ها می‎توانند در جایگاه خلیفة‎الله قرار بگیرند.

«عقل» عنصر شناخت حق از باطل است

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: زمانی انسان‎ها می‎توانند در جایگاه خلیفة‎اللهی قرار بگیرند که از قوه عقل خود بهره جسته و آن را در زندگی به کار بگیرند، نعمت‎های فراوانی که خداوند در اختیار انسان‎ها قرار داده؛ در راستای امتحان و آزمودن هر یک از بندگان است.

شرفخانی بیان داشت: در وجود انسان قوه عقل، شهوت، غضب، وهم و ... در کنار یکدیگر قرار گرفته است و زمانی که قوه عاقله بر سایر قوای جسمانی حاکم شود، انسان می‎تواند به مقام خلیفة‎اللهی برسد و در مسیر امامت حرکت کند؛ در غیراین صورت حتی در مقابل امام خویش می‎ایستد و به علی‎اصغر شش ماهه نیز رحم نمی‎کند.

وی با تأکید بر اینکه «عقل» عنصر شناخت حق از باطل است، افزود: اگر انسان از قوه عقل برخوردار باشد در مسیر درست قرار خواهد گرفت که لازمه این مهم رعایت احکام شرعی و رفتار الهی است لذا اگر مومنان در خواندن نماز، گرفتن روزه، دادن خمس و زکات، رفتن به حج، مراعات حجاب و عفاف کنند آن وقت قوه شهوت مهار خواهد شد و حق از باطل هویدا می‎شود.

کسانی که شکمشان از حرام پر باشد مقابل امام خود می‎ایستند

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، بهره‎گیری از عقل را برای عبور و کنار زدن انحرافات مهم خواند و اظهار داشت: آنهایی که در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و علی‎اصغر شش ماهه را به شهادت رساندند مسلمان بودند، نماز اول وقت می‎خواندند، خمس و زکات می‎دادند، حافظ قرآن بودند اما به دلیل اینکه از عقل خود مدد نگرفتند در برابر امامشان ایستادند.

شرفخانی با بیان اینکه خوردن لقمه حرام سبب می‎شود تا 40 روز اعمال انسان مورد مقبول حق قرار نگیرد، ابراز داشت: کسانی که شکمشان از حرام پر باشد مقابل امام خود می‎ایستند هر چند که نمازخوان و حافظ قرآن باشند.

وی، اصرار بر گناه را یکی از دلایل ایستادن مردم کوفه در برابر امام حسین (ع) خواند و گفت: اصرار بر گناه سبب شد تا برخی مسلمانان در برابر امام حسین (ع) قرار بگیرند.

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: زمانی اعمال مومنان مورد قبول حق قرار می‎گیرد که به احادیث و روایات عمل کنند در غیر این صورت در مسیر سکولار قرار خواهند گرفت.

شرفخانی با تأکید بر اینکه سکولار در دین اسلام جایگاهی ندارد، اذعان داشت: زمانی که مردم در مسیر نادرست قرار بگیرند، آنقدر دوران غیبت طولانی خواهد شد که آنها امام زمان (عج) را انکار می‎کنند.

وی در پایان از شیرخوارگان حسینی به عنوان سربازان کوچک ولایت نام برد و بیان داشت: والدین وظیفه دارند فرزندان خود را در مسیر مکتب حسینی پرورش دهند.

انتهای پیام/83001/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول