اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

نبض مذاکرات ژنو در دستان ملت ایران بود

امام جمعه مهربان گفت: ابتکار عمل و نبض مذاکرات در نشست 1+5 در دستان ملت ایران قرار داشت.

نبض مذاکرات ژنو در دستان ملت ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به برگزاری دهمین دور مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو اظهار کرد: ابتکار عمل و نبض مذاکرات در نشست 1+5 در دستان ملت ایران قرار داشت و آن بسته‌ای که نمایندگان ایران تدوین و تنظیم کرده بودند، موضوع بحث در این نشست بود.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به صدور بیانیه مشترک توسط ایران و گروه 1+5 افزود: صدور بیانیه مشترک در طول مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 سابقه نداشته است و ان‌شاء‌الله نتایج مذاکرات به نفع اسلام و ایران اسلامی باشد.

جلیلی با اشاره به توافق ایران و گروه 1+5 برای ادامه مذاکرات در 3 هفته آینده تصریح کرد: گروه 1+5 و خصوصاً آمریکا باید برخی مسائل را دقیقاً متوجه باشند و دچار اشتباهات گذشته نشوند.

خطیب جمعه مهربان شعار انتخاباتی رئیس جمهور ایران اسلامی را چرخش اقتصادی توأم با چرخش سانتریفیوژها اعلام کرد و افزود: نظام و رئیس جمهور ایران اسلامی به هیچ وجه گردش و چرخش اقتصادی به قیمت متوقف شدن چرخش سانتریفیوژها را قبول نخواهد کرد و و دکتر روحانی بر چرخش اقتصادی و هم چرخش هسته‌ای کشورمان تاکید دارند.

امام جمعه مهربان با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص نرمش قهرمانانه تاکید کرد: نرمش قهرمانانه روشی است که اثبات می‌کرد آمریکا و کشورهای هم‌پیمانش قابل اعتماد نیستند و یکی از نتایج مثبت بحث نرمش قهرمانانه اقرار رئیس جمهور آمریکا به حق هسته‌ای ایران بود.

جلیلی خطاب به آمریکا تاکید کرد: دولتمردان آمریکا باید قدر مواضع جمهوری اسلامی را بدانند و از این فرصت استثنایی استفاده کنند اما در صورتی‌که منافقانه عمل کنند ملت ایران راه خود را هر چند سخت هم باشد ادامه خواهد داد.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به نتایج سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل تصریح کرد: رویکرد جدید دکتر روحانی و سخنرانی ایشان در سازمان ملل بر خلاف تصور آمریکا فضای دیگری را به نفع ایران اسلامی رقم زد و در حالی که تا پیش از سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل 49 درصد مردم آمریکا گزینه نظامی در مقابل ایران را پیشنهاد می‌کردند، بعد از این سخنرانی 76 درصد مردم آمریکا به گزینه نرمش در مقابل ایران تاکید دارند.

امام جمعه مهربان یکی دیگر از نتایج سفر رئیس جمهور کشورمان به آمریکا را فروکش کردن تب مذاکرات با آمریکا در داخل کشور عنوان کرد و افزود: برخی‌ها تلاش می‌کردند به خاطر عدم مذاکره مستقیم  ایران و آمریکا، مردم و نظام را در مقابل هم قرار دهند که با اقدامات هیئت ایرانی و رویکردی که آمریکا بعد از آن در پیش گرفت تنفر مردم ایران نسبت به دولت آمریکا افزایش یافته و توطئه ایجاد شکاف بین مردم و حکومت خنثی شد.

وی اظهار امیدواری کرد که نتایج ادامه مذاکرات ایران با گروه 1+5 به نفع اسلام، مسلمین و ایران اسلامی باشد.

خطیب جمعه مهربان با تبریک و گرامیداشت 26 مهر روز ورزش و تربیت بدنی به تاکیدات دین اسلام در خصوص اهمیت ورزش اشاره نموده و تصریح کرد: ورزش منجر به سلامتی جسم می‌شود و ورزش کردن تاثیر فراوانی در منظم کار کردن سیستم بدنی دارد و انتظار می‌رود که با فرهنگ‌سازی لازم از امکانات موجود ورزشی به صورت بهینه استفاده شود.

امام جمعه مهربان سلامت روحی در کنار سلامت جسمی را مورد تاکید قرار داد و از ورزشکاران مهربان که با داشتن اخلاق پهلوانی و روحیه جوانمردی در مسابقات مختلف ورزشی در سطح مسابقات داخلی و بین‌المللی برای شهر، استان و کشور خود افتخار آفرینی کرده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

وی 15 ذی‌الحجه سالروز ولادت با سعادت حضرت امام علی النقی(ع) را تبریک گفت.

انتهای پیام/60001/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول