اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

ابتکار عمل مذاکرات ژنو در دست ایران بود

امام جمعه کاشان گفت: ابتکار عمل مذاکرات روز گذشته هیئت ایرانی با 1+5 در ژنو، با جمهوری اسلامی و ملت ایران بود و آن‌ها حرفی برای گفتن نداشتد.

ابتکار عمل مذاکرات ژنو در دست ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مسجد جامع این شهرستان موضع اصلی بحث مذاکرات روز گذشته ژنو را بسته ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی دانست و  اظهار داشت: در مذاکرات روز گذشته با گروه 1+5 ابتکار عمل در دست نمایندگان ایران بود و در این نشست سئوالات گروه 1+5 با قاطعیت و با صلابت پاسخ داده شد.

وی افزود: در مذاکرات روز گذشته ژنو، گروه 1+5 حتی قدرت تصمیم‌گیری و اثبات و یا نفی سئوالات هیئت ایرانی را نداشتند و جواب سئوالات نمایندگان جمهوری اسلامی را به بعد از بازگشت به کشورهای خود و مشورت با مقامات کشورهای خود موکول کردند.

امام جمعه کاشان در ادامه با تبریک عید سعید قربان به مسلمانان جهان و با اشاره به برخی از سرفصل‌های رهنمودهای مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج گفت: امت اسلامی امروز بیش از هر چیز به انسان‌هایی نیاز دارد که اندیشه و عمل را در کنار ایمان، صفا، اخلاص و مقاومت در برابر دشمنان کینه‌ورز فراهم سازد.

نمازی یادآور شد: مقام معظم رهبری در پیام خود به کنگره عظیم حج برافروختن هرگونه آتش اختلاف بین مسلمانان و اهانت به مقدسات هر یک از گروه‌‌های مسلمان را خدمت به اردوگاه کفر و شرک و خیانت به اسلام دانستند.

وی افزود: بی‌تردید، زمان کنونی دوران بیداری و هویت‌یابی مسلمانان است و جبهه مقابل که بیداری و عزت مسلمانان را بر نمی‌تابد با همه توان به میدان آمده است و از همه ابزارهای نظامی، اقتصادی و تبلیغاتی برای انفعال و سرکوب مسلمانان و به خود مشغول کردن آنان استفاده کرده است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نگاهی به وضعیت کشورهای پاکستان، افغانستان، سوریه، لیبی، مصر، تونس و سودان، حقایق بسیاری را روشن می‌سازد که جنگ‌های داخلی، عصبیت کور دینی و مذهبی، رواج تروریسم به شیوه اقوام وحشی تاریخ، سینه انسان‌ها را می‌شکافند و قلب آنان را با دندان می‌درند.

وی تنها راه مقابله با تهاجماتی که امروز توسط استکبار جهانی از آستین مسلمان‌نماها، وهابی‌ها و تکفیری‌ها بیرون آمده است را اتحاد و بیداری مسلمانان در زیر پرچم توحید و شناخت و مقابله با نقشه‌ها و شیوه‌های آنان دانست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین برگزاری دعاهای عرفه، راز و نیازها و اشک‌های روز گذشته در سراسر کشور را نشانه اخلاص و پایبندی ملت ایران اسلامی به مکتب اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی ذکر و عنوان کرد: قبل از انقلاب شناختی از روز عرفه، نماز عید قربان و نماز جمعه وجود نداشت لذا ترویج این عبادات و مراسم دینی در کشور از دستاوردها، آثار و برکات امام راحل، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی است. 

وی ملت بزرگ، قهرمان و وفادار به انقلاب اسلامی و امام و مقام معظم رهبری را شایسته خدمت بیشتری از سوی مسئولان نظام دانست و گفت: دولتمردان، هیئت دولت، قوای سه‌گانه، وزرا، نمایندگان، استانداران، فرمانداران و شوراهای شهر و روستا باید قدر این مردم را بدانند و دلبسته عناوین و میز و صندلی قدرت نباشد و تمامی تلاش خود را در راستای حل و فصل مشکلات مردم به کار بگیرند.

انتهای پیام/2406/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول