اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش همدان خبر داد

بافت 24 هزار مترمربع فرش دستباف در همدان

رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن و تجارت همدان گفت: امسال 24 هزار مترمربع فرش دستباف توسط بافندگان در استان بافته شده است.

بافت 24 هزار مترمربع فرش دستباف در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کبودراهنگ، احمد علی‌بابایی پیش از ظهر امروز در کارگروه فرش دستباف کبودراهنگ گفت: در 6 ماه امسال 24 هزار مترمربع فرش دستباف توسط بافندگان در استان همدان بافته شده است.

وی افزود: در 6 ماهه نخست امسال 53 هزار بافنده در استان شناسایی شده‌اند که 17 درصد آنها مرد و مابقی را زنان تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: همچنین در این مدت 9 هزار و 700 متر مربع فرش توسط تشکل‌های فرش استان به ارزش بیش از 333 میلیارد ریال به فروش رسیده است.

وی با اشاره به بیمه 2 هزار و 499  نفر از بافندگان فرش طی امسال گفت: امسال 2 هزار و 161 مجوز مشاغل خانگی قالیبافی صادر شده است.

در ادامه فرماندار کبودراهنگ نیز با اشاره به اینکه زادگاه اصلی فرش مهربان در شهرستان کبودراهنگ است، گفت: فرش مهربان جزو فرش‌هایی با یک برند جهانی است که باید تلاش کنیم با تعویض طرح و زنگ این هنر اصیل ایرانی در بازارهای جهانی جایگاه خود را دوباره پیدا کند.

مسلم غلامی افزود: از 15 هزار بافنده در شهرستان، تنها 6 هزار بافنده فعال هستند که مسئولان باید در راستای رفع مشکلات بیمه‌ای، اصلاح دستمزد، پرداخت تسهیلات خرید فرش و ادغام تعاونی فرش با اتحادیه فرش گام بردارند تا مشکلات این قشر جامعه رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 492 گواهی مهارت فنی توسط فنی و حرفه‌ای شهرستان کبودراهنگ صادر شده است. 

بخشدار کبودراهنگ نیز در این جلسه به نقش فرشبافی در توسعه روستاها اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال با هزینه کم، بالا بردن سطح درآمد خانواده‌های روستایی و خودکفایی را در پی خواهد داشت.

یدالله ابراهیم‌خانی با اشاره به استقبال خانواده‌های روستایی از آموزش‌های فرش بافی اظهار داشت: دهیاری‌ها و اعضای شوراهای اسلامی روستاها زمینه ایجاد کارگاه‌های آموزش فرشبافی را در روستاها فراهم کنند تا زمینه اشتغال بانوان در روستاها فراهم شود.

وی به قابلیت‌های کم‌نظیر فرشبافی در ‏این شهرستان اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های مربوطه باید بیش از پیش زمینه تولید و توسعه این هنر را در سطح روستاهای این شهرستان فراهم کنند.

انتهای پیام/89027/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول