اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهره‌های ماندگار فرش دستباف قم تجلیل شدند

استاد رشتی‌زاده به همراه جمعی از چهره‌های ماندگار فرش دستباف قم طی آیینی با حضور فعالان این صنعت مورد تجلیل قرار گرفتند.

چهره‌های ماندگار فرش دستباف قم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، روح الله ابراهیمی در نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان فرش دستباف قم که به همت خوشه کسب وکار برگزار شده بود بر لزوم تجلیل از چهره‌های فاخر و ماندگار فرش دستباف تاکید کرد.

وی با معرفی استاد جعفر رشتی‌زاده به عنوان چهره ماندگار این هنر صنعت در سال 92 گفت: این استاد پیشکسوت بیش از 70 سال از 90 سال بهار زندگی خود را در این صنعت سپری کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: استاد جعفر رشتی‌زاده از فعالان به نام فرش ابریشم قم است که این هنر و صنعت فاخر را از نیاکان و بزرگان خود سینه به سینه انتقال داده و امروز در اختیار نسل جوان قرار داده است.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب چهره‌های ماندگار فرش دستباف استان، هدف از تدوین این کتاب را جمع آوری بخشی از زحمات و تجارب هنرمندان عرصه فرش عنوان و بیان کرد: هنر فرش بافی هنرمندان استان قم باید به نسل‌های بعدی منتقل شود تا سیر تاریخی فاخر بودن فرش قم متوقف نشود.

وی با بیان اینکه این کتاب در یک فضای صمیمی در قالب گفت‌وگوی دوستانه با هنرمندان نوشته شده است تصریح کرد: بیشتر افراد ذکر شده در این کتاب از پیشکسوتان این هنر در استان هستند و در تلاش هستیم در چاپ‌های بعدی این کتاب از دیگر پیشکسوتان مطالبی را گرد آوری کرده و از آنها تجلیل کنیم.

انتهای پیام/2258/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول