اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا دو سال آینده

توان تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی به 351 میلیون مترمکعب در روز می‌رسد

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: تا دو سال آینده توان تولید گاز در این شرکت به 351 میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

توان تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی به 351 میلیون مترمکعب در روز می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی فکور در دیدار مدیرعامل شرکت ملی نفت با مدیران شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به توان تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران خاطرنشان کرد: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران دومین شرکت تولیدکننده گاز در منطقه کشورهای حوزه خلیج فارس بعد از کشور قطر است.

فکور در تشریح روند تولید گاز در فصول سرد و گرم سال در این شرکت اظهار داشت: در سال‌های گذشته تقسیم‌بندی تولید گاز به صورت دو دوره هشت ماه گرم و چهار ماه سرد تقسیم می‌شد و اوج تولید در چهار ماه سرد سال صورت می‌گرفت اما اکنون این برنامه‌ریزی به صورت دو بازه زمانی شش ماهه است توان تولید گاز در فصل سرد 300 میلیون مترمکعب در روز و در ماه‌های گرم حدود 240 میلیون مترمکعب در روز بر اساس نیاز تولید تکلیفی است و تا دو سال آینده توان تولید گاز در این شرکت به 351 میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

فکور با بیان سختی‌های کار و پراکندگی جغرافیایی این شرکت خاطرنشان کرد: این شرکت هم‌اکنون در 11 استان کشور دارای تاسیسات نفت و گاز بوده و با توجه به پراکندگی جغرافیایی و تنوع آب و هوایی و صعب‌العبور بودن مناطق عملیاتی آن وضعیت کاری در این شرکت با دشواری‌های زیادی همراه است.

فکور گفت: به عنوان مثال تاسیسات گازی در مناطق عملیاتی همچون نار و کنگان، هما، وراوی، شانول و تنگ بیجار استقرار چاه‌ها در کوه‌ها بوده و برای نصب تاسیسات مجبور به تراشیدن کوه‌ها و قله‌های این مناطق شده‌ایم.

وی افزود: در حوزه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب نیز بیشتر میادین آلوده به مین است که تنها در منطقه عملیاتی دهلران 85 میلیون مترمربع پاکسازی صورت گرفته است.

فکور بیان داشت: در مناطق نفت شهر و تنگ بیجار نیز همین تراکم آلوده به مین وجود دارد که کار پاکسازی آنها هم به اتمام رسیده است، همچنین در مناطقی مثل خانگیران نیز شاهد طوفان‌های شدید شن و گرما و برودت دمایی طاقت‌فرسا هستیم، در این منطقه سیستم کنترل چاه‌ها (اسکادا) نصب و راه‌اندازی شده این در حالی است که با سه هزار و 800 نفر نیروی رسمی و حدود 15 هزار نفر پیمانکاری در این گستره عظیم فعالیت‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/66006/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول