اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عملیات شرکت ملی گاز ایران خبر داد

تولید روزانه 125 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه جم

مدیر عملیات شرکت ملی گاز ایران از تولید روزانه 125 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه جم خبر داد.

تولید روزانه 125 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم به نقل از روابط عمومی پالایشگاه جم، عبدالحسین ثمری اظهار داشت: با توجه به تاخیری که در راه‌اندازی پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی وجود دارد، بخشی از این خلا توسط شرکت پالایش گاز فجر جم پر می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ظرفیت طراحی اولیه این پالایشگاه 85 میلیون متر مکعب بوده که با اجرای طرح‌های افزایش ظرفیت، اکنون شاهد تولید 125 میلیون متر مکعبی گاز هستیم.

وی ادامه داد: بخشی از خوراک شرکت پالایش گاز فجر جم علاوه بر نار و کنگان  از فازهای شش، هفت و هشت پارس جنوبی تامین می‌شود و این روند برای سومین سال پیاپی ادامه دارد که بسیار حایز اهمیت است.

مدیر عملیات شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: این کار مهم نشان‌دهنده تجربه بالای کارکنان و مسئولین پالایشگاه فجرجم است که با نظم و انضباط بیش از 20 سال است به کار خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: تمامی پالایشگاه‌های کشور به جز پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد، در حال حاضر ظرفیت 15 تا 20 درصد خالی دارند که انتظار می‌رود در اوج زمستان با حداکثر ظرفیت ممکن در سرویس قرار گیرند.

ثمری همچنین با اشاره به نیاز روزافزون کشور به گاز طبیعی به‌ویژه در ماه‌های سرد سال یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌هایی که شده ان‌شاءلله زمستان امسال را نیز بدون هرگونه مشکلی پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در فصل زمستان بیش از 500 میلیون متر مکعب در روز گاز وارد شبکه انتقال می‌شود، افزود: در چنین شرایطی باید فرهنگ درست مصرف کردن گاز را در بین آحاد جامعه نهادینه‌سازی کنیم.

مدیرعملیات شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از اظهارات خود قابلیت‌ها و جایگاه مجموعه نیروهای انسانی شرکت‌های پالایشی گاز را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: خدا را شکر، تعلق خاطر کارکنان و خانواده‌های آنان به خوبی مشهود است.

وی افزود: کار در مناطق عملیاتی و محروم کشور و شرایط سخت آب و هوایی حساسیت خاصی دارد که انتظار می‌رود با درک متقابلی که وجود دارد شاهد تلاش دوچندان کارکنان با انگیزه بالا باشیم.

ثمری در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به شهرک‌های مسکونی کارکنان صنعت نفت در شهرستان جم اظهار داشت: این شهرک‌ها که مستعدترین نیروهای ما را در خود جای داده در حقیقت یک رکن مهم عملیاتی ما محسوب می‌شوند.

وی گفت: شهرک‌های مسکونی پشتیبان عملیات و تولید ملی کشور هستند و تلاش خواهیم کرد در بخش‌های مختلف و زیربنایی به صورت یکپارچه آنها را تقویت کنیم.

انتهای پیام/2451/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول