اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

چین دومین دارنده تکنولوژی پیشرفته تولید توربین گازی نیروگاهی جهان در تبریز

چین دومین دارنده تکنولوژی پیشرفته تولید توربین گازی نیروگاهی جهان در تبریز شد.

چین دومین دارنده تکنولوژی پیشرفته تولید توربین گازی نیروگاهی جهان در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا حسینی، نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در جلسه مشترک مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی با هیئت سرمایه‌گذار چینی فعال در امور صنایع هوا و فضا به حوزه فعالیت و مدیریت برق منطقه‌ای آذربایجان در قالب سه استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل که 9 درصد مدیریت برق ایران را در اختیار دارد اشاره کرد و اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی از جمله استان‌هایی است که در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس در رتبه برتر کشوری قرار دارد و به شدت از سرمایه‌گذاری خارجی حمایت به عمل می‌آورد.

وی به علاقمندی استان برای همکاری با شرکت AVIC اشاره کرد و ادامه داد: تمام امکانات لازم را در حد وسع و توان در اختیار می‌گذاریم.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: برای توسعه زیربناها و کارخانه‌های صنعتی به انرژی‌های نو نیاز داریم و آمادگی داریم در نیروگاه‌هایی که دولت برای استان مشخص کرده همکاری کنیم.

حسینی از ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران در بحث‌های زیرساختی شامل تأمین آب، برق، گاز و زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری خبر داد.

علی بهاری‌وند، مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان‌ شرقی به ظرفیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری برق منطقه‌ای آذربایجان اشاره کرد و بیان داشت: امکان سرمایه‌گذاری در هر کجای استان امکانپذیر است.

وی عنوان کرد: یکی از خصوصیات ممتاز آذربایجان همسایگی با کشورهای مختلف از جمله ارمنستان، ترکیه، آذربایجان و عراق است و آذربایجان مرکز ثقل بار است.

بهاری‌وند به تبادلات برقی با کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در سطح آذربایجان‌شرقی صنایع بزرگی در حال احداث یا فعال هستند که به نیروی محرکه نیاز دارند و برای امور سرمایه‌گذاری در شهرهایی مانند میانه، مراغه و میاندوآب دنبال سرمایه‌گذار هستم و سیاست این است که نیروگاه‌ها به لحاظ رعایت مسایل زیست محیطی به صورت سیکل ترکیبی راه‌اندازی شوند.

وی اذعان داشت: اتصال سرمایه‌گذار به سازمان برق را در نیروگاه‌های بالای 25 مگاوات بر عهده داریم و کارها از آن طریق پیش می‌رود ولی برای نیروگاه‌های کمتر از 25 مگاوات ما می‌توانیم در خدمت سرمایه‌گذاران باشیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان‌ شرقی ابراز کرد: مطالعات زیادی برای سرعت باد در نقاط مختلف آذربایجان انجام گرفته و در صورت نیاز آنها را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهیم.

وی افزود: در تبریز همیشه باد ملایمی در حال وزیدن است و سرعت آن تا 25 متر بر ثانیه می‌رسد.

نماینده شرکت AVIC متخصص در صنایع هوا و فضای چین به فعالیت‌های شرکت اشاره کرد و یادآور شد: این شرکت با بیش از 1000 کارخانه استراتژیک، دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی و بهره‌گیری بیش از 500 هزار نفر پرسنل متخصص و هلدینگ‌های متعدد به عنوان چهارمین شرکت بزرگ چین و یکی از 330 شرکت برتر جهان دارای گردش مالی سالانه بیش از 270 میلیارد دلار مجری بیش از 10 درصد پروژه‌های بین‌المللی دولت چین از طریق اختصاص اعتبار یوزانس و فاینانس است.

نماینده شرکت AVIC اضافه کرد: شرکت AVIC به عنوان یکی از 6 شرکت تولید کننده توربین‌های نیروگاهی، تنها تولید کننده توربین گازی و دومین دارنده تکنولوژی پیشرفته تولید توربین گازی نیروگاهی در جهان است که پس از شرکت جنرال الکتریک آمریکا(GE) در رتبه دوم جهان و بالاتر از شرکت زیمنس آلمان، ساترن اکراین و روسیه و سولار آمریکا قرار گرفته است.

این شرکت در زمینه طراحی، تأمین و اجرای پروژه‌های تولید، انتقال، توزیع نیروگاهی و نیز تأمین لوله‌های مورد نیاز پروژه‌های بزرگ انتقال آب برخوردار است.

در ادامه مدیران و نمایندگان شرکت‌های بخش خصوصی فعال در امور برق حاضر در جلسه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شرکت خویش را برای حضار تشریح کردند و آمادگی خویش را برای مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری اعلام کردند.

انتهای پیام/60001/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول