اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان عنوان کرد

ساماندهی 80 درصدی گلزار شهدای تویسرکان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان تعداد گلزار شهدای شهرستان را 90 گلزار مشتمل بر 696 مزار عنوان کرد و گفت: 80 درصد گلزار شهدای تویسرکان ساماندهی شده است.

ساماندهی 80 درصدی گلزار شهدای تویسرکان

محمد داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار کرد: امنیت، آسایش، عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی از برکات مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران است.

وی تصریح کرد: شهدا با تقدیم خون خود ضمن کوتاه‌کردن دست دشمنان از این آب و خاک بستر را برای توسعه کشور مهیا کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان اذعان کرد: گلزار شهدا به عنوان زیارتگاه عاشقان و میراث گرانبهای هشت ساله دفاع مقدس است که همه موظفیم از آن‌ها به نحو احسن محافظت کنیم. 

وی با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدای یک شهر را ساماندهی نماد مقاومت و ایثار آن شهر است، تصریح کرد: همه باید برای انجام این حرکت خداپسندانه با جدیت تلاش کنیم.

داوری تعداد شهدای شهرستان را 751 نفر عنوان کرد و افزود: تویسرکان در طول هشت سال دفاع مقدس یک‌هزار و 640 جانباز پنج تا 75 درصد، 48 آزاده، هشت شهید گمنام و 20 شهید سردار تقدیم انقلاب کرده است.

وی تعداد گلزار شهدای شهرستان را 90 گلزار مشتمل بر 696 مزار اعلام کرد و افزود: 80 درصد گلزار شهدا یعنی 66 گلزار شامل 552 مزار ساماندهی شده و ساماندهی دو گلزار با 63 مزار در سرکان و عین‌آباد، پیشرفت کمی دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان با تأکید بر اینکه فقط 20 درصد از مزار شهدا در شهرستان ساماندهی نشده است، گفت: ساماندهی 22 گلزار با 81 مزار شهید به علت کمبود اعتبار هنوز انجام نشده است.

وی در بخش دیگری در خصوص یادمان تپه نورالشهدا گفت: برای یادمان شهدای تپه نورالشهدا 100 میلیون تومان طی سال 91 و 50 میلیون تومان طی امسال اعتبار در نظر گرفته شده اما هنوز مبلغی برای این مهم پرداخت نشده است.

داوری در خصوص ایجاد یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد تویسرکان، گفت: ساماندهی مزار این دو شهید گمنام بر عهده دانشگاه آزاد است که در حال حاضر فاز اول این کار انجام شده است.

انتهای پیام/89010/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول