اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

وظیفه دانشجویان و دانشگاهیان ادامه راه شهداست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: آن چیزی که به عنوان وظیفه بر همه مدیران، دانشجویان و دانشگاهیان وارد است، ادامه راه شهداست.

وظیفه دانشجویان و دانشگاهیان ادامه راه شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تقی ریاحی امشب در مراسم وداع با دو شهید گمنام از پنج شهید گمنام که از منطقه عملیاتی والفجر هشت روز گذشته وارد گلستان شدند و قرار است در این دانشگاه تشییع و تدفین شوند، اظهار داشت: در حضور امشب و فردای این شهدا در دانشگاه برکاتی غیر قابل وصف نهفته است.

وی ادامه داد: یکی از برکات، یادآوری فضای تربیتی دانشگاه است که چگونه در کلاس درس به خودمان و دانشجویان بیاموزیم که فرهنگ تربیتی شهید و شهدا چیست و این شهدا که بودند.

ریاحی افزود: شهدایی که تمام معادلات روز دنیا و رویدادهای جهانی را بر هم زدند و بعد از بیش از 30 سال عمر انقلاب اسلامی ایران، این انقلاب هر روز زنده‎تر و سالم‎تر از گذشته به حضور پرتوان و باصلابت خود ادامه می‎دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: بعد دوم لبخند حضور شهیدان در دانشگاه یادآوری وظیفه همه ما دانشگاهیان و دانشجویان و مدیران از باب وظیفه ما از جنس ارائه خدمت است.

ریاحی اضافه کرد: در جایی که در انتهای فوض خدمت فوض شهادت و فرهنگ هابیل است؛ در بعد دیگر خسران و فرهنگ قابیل و فرهنگ شکست.

وی تأکید کرد: آن چیزی که به عنوان وظیفه بر همه مدیران، دانشجویان و دانشگاهیان وارد است، ادامه راه شهیدانی است که از پس گذر بیش از هزار و چهارصد سال از عمر اسلام، این فضا را در یک نقطه عطف تاریخی در دنیا آماده کرده‎اند تا ما بتوانیم وارث خوبی از فرهنگ اسلامی و دینی و پاسدار انقلاب اسلامی باشیم.

ریاحی در پایان ابراز داشت: امیدوارم در باب انجام وظیفه ما از امروز و فردا، باب حضور شهیدان را در دانشگاه به باب خیر و برکت ببینیم و بتوانیم همیشه در مقابل شهیدان سربلند باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مراسم تشییع شهدای گمنام فردا صبح از محل بهداری سپاه نینوا گلستان واقع در خیابان پاسداران گرگان آغاز خواهد شد و پس از آن دو تن از شهدا در دانشگاه علوم پزشکی و یک تن در گروه مهندسی 45 جواد‌الائمه (ع) گرگان مراسم تدفین این شهدا برگزار خواهد شد.

همچنین دو شهید دیگر به برای تشییع و تدفین به شهرستان گالیکش منتقل شده است.

انتهای پیام/83004/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول