اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از مدرسان حوزه علمیه قم:

مبلغان از منابع معتبر فقهی در سخنرانی بهره ببرند

یکی از مدرسان حوزه علمیه قم گفت: رسالت مبلغان کمتر از مجتهد نیست و مبلغان باید در سخنرانی خود به استفاده از منابع فقهی معتبر اهتمام داشته باشند.

مبلغان از منابع معتبر فقهی در سخنرانی بهره ببرند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، زهرا علاسوند ظهر امروز در همایش توجیهی تبلیغی خواهران مبلغه با بیان اینکه اکنون در آستانه فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام هستیم، برگزاری جلسات توجیهی برای مبلغان را کاری نادرست دانست و اظهار کرد: باید اینگونه جلسات به صورت سلسله‌وار از چند ماه قبل برگزار شود تا مبلغان از شیوه‌های تبلیغ نوین بهره‌مند شوند.

وی از مسئولان برگزاری همایش‌های توجیهی خواست تا بعد از بازگشت مبلغان، همایشی با عنوان بهره گرفتن از تجربیات و خلق روش‌های نوین تبلیغ گذاشته شود تا مبلغان بتوانند با روش‌های نوینی که برخی از مبلغان در سفر تبلیغی خود از آن استفاده کردند، آشنا شوند.

مدرس حوزه علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود به تأثیر سخنرانی در تبلیغ اشاره و بیان کرد: هر سخنرانی باید دو تاثیر جدی ایجاد کند و برای تاثیر سخنرانی باید از روش‌های به روز و کار آمد بهره گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مبلغان باید سخنرانی‌های خود را با استفاده از علم روز انجام دهند، گفت: یک مبلغ نیازمند این است که مطالعه عمیق درباره تفاسیر قرآن در دهه‌های گوناگون داشته باشد و علم خود را نسبت به علوم قرآنی به روز کند.

علاسوند عنوان کرد: یک مبلغ باید سخنرانی خود را به گونه‌ای طراحی کند که مخاطبان نسبت به احکام دینی واقف شوند و به سهولت به درک مسائل مربوط به دنیا و آخرت خود آگاهی داشته باشند.

این مدرس حوزه با اشاره به نکته‌ای از شهید مطهری، گفت:‌ رسالت مبلغ کمتر از مجتهد نیست و باید مبلغ با استفاده از منابع معتبر به ایفای سخن بپردازد.

انتهای پیام/78005/ذ20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول