اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فرشتگان فراموش شده، تنها یک معلم می‌خواهند

مدرسه استثنایی مهر نتوانسته نخستین نیاز هر مدرسه که معلم است را برای دانش‌آموزان مقطع آمادگی خود فراهم کند.

فرشتگان فراموش شده، تنها یک معلم می‌خواهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، امسال نیز همزمان با آغاز به کار مدارس عادی، مدارس استثنایی نیز کار خود را آغاز کردند.

آموزش و پرورش استثنایی باید در چهار شاخه آموزشی، پرورشی، توان‌بخشی و رفاهی خدماتی به دانش‌آموزان استثنایی ارائه دهد، ثابت شده فعالیت‌های پرورشی و ورزشی تأثیر بسیار زیادی بر روحیات، خلق و خوی بچه‌های کم‌توان ذهنی دارد.

بچه‌های کم‌توان ذهنی و خانواده‌هایشان نیاز به کمک‌های ویژه دارند و مدارس استثنایی باید با توجه به نیازهای جسمی و ذهنی ویژه این دانش‌آموزان زمیـنه را برای تحصیل و امکانات آن‌ها را برای کسب علم و دانش فراهم کنند.

اما «مدرسه پیش‌دبستانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مهر» واقع در خیابان جوادیه ساری نتوانسته نخستین نیاز هر مدرسه که معلم است را برای دانش‌آموزان مقطع آمادگی خود فراهم کند.

خانواده‌های این کودکان نیز با شروع سال تحصیلی باید تلاش بیشتر و همراه با صبر نسبت به خانواده‌های که بچه عادی دارند، عمل کنند.

خانواده‌های دانش‌آموزان مقطع آمادگی در مدرسه مهر علاوه بر مشکل هزینه ایاب و ذهاب بچه‌های کم‌توان ذهنی خود، باید با نداشتن معلم، کلاس درس نیز دست و پنجه نرم کنند، این بچه‌ها از اول مهر هیچ آموزشی را فرا نگرفته‌اند و این فرشتگان زمینی فراموش شده‌اند.

صحبت از کودکان سندرم دان است کودکانی که مراحل رشد ذهنی و جسمی را نسبت به دیگر افراد با تاخیر سپری می‌کنند و آنها نسبت به همسالان خود نشستن، یادگیری، راه رفتن، صحبت کردن، بازی کردن و فعالیت‌های دیگر را دیرتر می‌آموزند و نباید در آموزش‌شان وقفه بیفتد.

مادر فاطمه زهرا نامدار می‌گوید فاطمه زهرا هفت ساله است از اول مهر فقط دو روز معلم داشتند الان 47 روز است که دخترم معلم ندارد و در حیاط و کلاس بیکار می‌نشینند.

من کارمندم مجبورم روزی دو ساعت مرخصی بگیرم یا خواهرهای من به نوبت بیایند و در مدرسه مواظب فاطمه زهرا باشند.

دخترم همه آموزش‌هایی که دیده بود را فراموش کرده بچه‌های سندرم دان نیاز دارند که آموزش‌شان مستمر باشد.

اگر در مدرسه به بچه‌ها آموزش بدهند و تکلیف داشته باشند در منزل به فاطمه زهرا کمک می‌کنیم.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران و مدیرکل آموزش و پرورش استان به اعتراض‌های ما توجه نمی‌کنند مسئولان فرزند معلول را جزو شهروند نمی‌بینند.

مادر فاطمه زهرا در مورد امکانات مدرسه می‌گوید: آن‌ها به بچه‌های ما معلم بدهند ما سرویس و امکانات نمی‌خواهیم، هرچند که این مدارس باید مطابق بچه‌های استثنایی امکانات داشته باشد.

مادر محمدمهدی اسدی با بغض می‌گوید در این کشور حتی یک معلم هم پیدا نمی‌شود که به بچه‌های معلول ما درس بدهد.

در اوایل مهر بچه‌ها را از کلاس بیرون کردند و تا مدت‌ها بچه‌ها در سالن و حیاط بودند بعد از یک ماه کلاسی را که حکم انباری مدرسه بود برای بچه‌ها آماده کردند.

مادر محمدمهدی می‌گوید دو بار نزد مدیرکل آموزش و پرورش رفتیم و حتی یک بار بچه‌ها را بردیم شاید دل‌شان بسوزد اما مدیرکل ما را در دفترش راه نداد.

من از ساعت 7:30 به مدرسه می‌آیم و 11:30 با محمدمهدی بر می‌گردم و نظم زندگی‌ام به هم خورده و همه خانواده‌ام سردرگم شده‌اند.

مادر محمدمهدی می‌گوید: از مسئولان خواهش می‌کنم معلم را به بچه‌های بدهند بچه‌ها باید همیشه تکرار در آموزش داشته باشند.

کارشناس ارشد توان‌بخشی یکی از مراکز درمانی مازندران در رابطه با تاخیر دو ماهه کودکان استثنایی گفت: بچه‌هایی که مشکل تاخیر ذهنی دارند، نیازمند آموزش مستمر هستند.

فرشید خانپور آموزش مستمر را از فاکتورهای مهم در تربیت این کودکان عنوان کرد، افزود: در آموزش وقفه بیفتد بعضی از اطلاعات از خاطرشان پاک می‌شود و باید آنقدر در آموزش آنها تکرار شود تا در ذهن‌شان تثبیت شود.

وی خاطرنشان کرد: دو ماه وقفه در آموزش ضربه زیادی به این کودکان که مانند کودکان عادی نیستند، وارد می‌کند.

کودکان در مقطع آمادگی 25 دانش‌آموز هستند که به دلیل نداشتن معلم تنها 10 نفر آنها در این کلاس حضور دارند.

در پی گزارش مردمی خبرنگار فارس به این مدرسه برای پیگیری خبر رفت که پرسنل مدرسه از حضور خبرنگار در مدرسه ممانعت به عمل آوردند.

انتهای پیام/86017/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول