اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌‏دهد

کمبود فضای آموزشی در تنها مدرسه استثنایی دماوند

مدرسه البرز دماوند به عنوان تنها مدرسه استثنایی این شهرستان با کمبود فضای آموزشی مواجه است.

کمبود فضای آموزشی در تنها مدرسه استثنایی دماوند

مدیر مدرسه استثنایی البرز دماوند امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: سطح آموزشی و علمی مدرسه در تمام بازرسی‏‌هایی که از استان تهران انجام شده، بالا اعلام شده است؛ اما از نظر فضای آموزشی و محوطه‏‌ای دچار مشکل هستیم.

مهدیه آسیایی، توان علمی معلمان و مربیان این مدرسه را نیز در سطح بالایی توصیف و اظهار کرد: با وجود معلمان قوی و توانمند و سطح آموزشی بالا، باید حل مشکل فضای این مدرسه در آموزش و پرورش شهرستان دماوند در اولویت باشد.

وی تعداد دانش‌‏آموزان مدرسه استثنایی البرز دماوند را حدود 60 نفر اعلام کرد و افزود: مدرسه البرز دارای 10 کلاس دایر در دو مقطع ابتدایی و راهنمایی و دو کلاس دبیرستان است.

آسیایی همچنین به تحصیل شش دانش‌‏آموز نابینا در این مدرسه اشاره و بیان کرد: سه نفر از این دانش‏‌آموزان از جاجرود و بومهن هستند و سه نفر دیگر از گیلاوند، جابان و آیینه‌‏ورزان به این مدرسه می‌‏آیند.

وی بیشتر دانش‌‏آموزان این مدرسه را معلول کم‏‌توان ذهنی برشمرد و افزود: معلولان کم‏‌توان حرکتی و ناشنوایان، چنانچه از نظر ذهنی مشکلی نداشته باشند، می‌‏توانند در مدارس عادی تحصیل کنند.

مدیر مدرسه استثنایی البرز دماوند اضافه کرد: در مدارس عادی این بستر فراهم نیست و معلمان و دانش‌‏آموزان در خصوص برخورد با معلولان توجیه نیستند که این‏گونه مسایل باید در شورای دبیران و مدیران آموزش و پرورش مطرح شود.

آسیایی تصریح کرد: تمام دانش‏‌آموزان از هر جای شهرستان دماوند دارای سرویس هستند و طبق ابلاغیه‏‌های اعلام شده، 50 درصد هزینه سرویس بر عهده مدرسه است.

به گزارش فارس، مدرسه استثنایی البزر در سال 1372 تأسیس شده است و در حال حاضر، 27 دانش‌‏آموز دختر و 27 دانش‌‏آموز پسر در آن مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/2568/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول