اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار:

ارزش‌های اسلام باید در عزاداری‌ها نمود داشته باشد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: عزاداری‌ها باید مروج ارزش‌های دینی اسلام و عاملی برای نهادینه کردن فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد.

ارزش‌های اسلام باید در عزاداری‌ها نمود داشته باشد

به گزارش خبرگزای فارس از بیجار، حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا امشب در جلسه هماهنگی و تعامل هیئت‌های عزاداری و مذهبی مساجد با نیروی انتظامی که با حضور معاون فرماندار و برخی از اعضای هیئت‌های مذهبی مساجد در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری بیجار برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله‎الحسین (ع) اظهار کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ دینی اسلامی به جوانان است.

وی، هدف از نهضت امام حسین (ع) را احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر عنوان و تصریح کرد: رسالت امام حسین در عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و مردم مسلمان به عنوان پیروان راستین دین اسلام باید از این حرکت ارزشی درس بگیرند.

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار، خواستار برگزاری برنامه‌ها و عزاداری هیئت‌های مذهبی در راستای احیای این فریضه الهی در جامعه شد.

وی، هدف اصلاح جامعه اسلامی را در گروه احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امری ملزم و از ضروریات است.

مختاری‌نیا، خواستار استفاده از شئونات و قوانین شرع در برگزاری مراسم‌های عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان شد و بیان داشت: اینگونه برنامه‌ها باید مروج ارزش‌های دینی و مذهبی اسلام و عاملی برای نهادینه کردن این امر در جامعه شود.

وی بر اجرای باشکوه مراسم‌های عزاداری در راستای قوانین شرعی تأکید کرد و بیان داشت: برنامه‌ها و برگزاری مراسم‎های عزاداری فرصت مناسبی برای تبیین اهداف و آرمان‌های والای امام حسین (ع) است.

به گفته وی، مراسم‌های عزاداری باید پیام‌آور انقلاب حسینی بوده و در بردارنده جنبه‌های تبلیغی ارشادی و ترویج فرهنگ عاشورایی حسینی باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار همچنین خواستار ترویج ولایت‌مداری به بهترین نحو در جامعه خصوصاً میان جوانان شد.

وی با تأکید بر آسیب‌شناسی در خصوص چگونگی برگزاری مراسم‌های عزاداری خواستار پرهیز از استفاده از  آهنگ‌ها و اشعار نامناسب در مداحی و عزاداری‌های ایام سوگواری شد.

مختاری‌نیا خاطرنشان کرد: برنامه هیئت‌ها در ایام محرم باید در راستای برگزاری مراسم‌های باشکوه و سوق دادن این عزاداری‌ها به سمت عزاداری خالصانه بدون تجمل‌های واهی باشند.

وی، خواستار توجه به برگزاری خالصانه و به دور از خرافه‌های رایج در جامعه در این خصوص برای ایمن ماندن از انگشت اتهام دشمنان اسلام شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در پایان با بیان اینکه نباید مستحب را بر واجب مقدم داشت، عنوان کرد: هنگام اذان ظهر عاشورا همه هیئت‌ها باید عزاداری را تمام و خود را برای اقامه نماز مهیا کنند.

انتهای پیام/79015/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول