اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

مقابله با خرافات یک شبه مقدور نیست

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مقابله با خرافات یک شبه مقدور نیست و باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

مقابله با خرافات یک شبه مقدور نیست

ابراهیم قاسمی امروز در گفت‌‌‌‌‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: یکی از آفت‌های دین و عزاداری‌ها بحث خرافات است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه دین اسلام همراه با عقل است، افزود: در این دین راه عقل باز و راه انحراف بسته شده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام در زمان جاهلیت ظهور کرده است، اضافه کرد: دین اسلام آگاهی‌بخش و آیات آن سرشار از دعوت به تفکر است.

این مقام تفکر را برای جامعه ضروری دانست و تاکید کرد: ما باید در جامعه خود راه درست را پیدا کنیم و با خرافات مبارزه کنیم تا باعث خرافات‌زدایی از چهره اسلام شویم.

قاسمی ایران را جامعه شیعی خواند و خاطرنشان کرد: ما باید به عنوان جامعه شیعی به بحث خرافات توجه کنیم و به این قضیه اهمیت بیشتری بدهیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به دعوت ائمه و بزرگان به آگاه‌سازی اعلام کرد: از دیدگاه جامعه‌شناسی، خرافه جلوی رشد و شکوفایی را می‌گیرد.

وی وظیفه دستگاه‌های فرهنگی را بسیار بالا خواند و تاکید کرد: مبارزه با خرافات تنها وظیفه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیست، بلکه مردم نیز باید در این امر سهیم باشند.

این مقام با اشاره به تفاوت آگاهی و سواد اظهار کرد: باید با در اختیار گذاشتن منابع مختلف در اختیار مردم همچون کتاب سطح آگاهی آنان را بالا ببریم.

قاسمی نقش رسانه‌ها و مطبوعات را در آگاهی مردم مهم دانست و تاکید کرد: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایش‌های مختلف آگاهی افراد جامعه را بالا ببریم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه این اداره دبیری شورای فرهنگی استان را بر عهده دارد، اعلام کرد: اقدامات لازم برای مبارزه با خرافات در این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی مبارزه با خرافات را امری نیازمند زمان خواند و افزود: این اقدام یک‌ شبه مقدور نیست و برای آن باید برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد و کم کم و به مرور زمان افراد را به صورت گروه گروه به سمت آگاهی سوق دهیم.

انتهای پیام/73002/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول