اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خبر داد

تخصیص 212 میلیارد تومان برای توسعه شبکه آبیاری آبپخش

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از تخصیص 212 میلیارد تومان برای توسعه شبکه آبیاری آبپخش خبر داد.

تخصیص 212 میلیارد تومان برای توسعه شبکه آبیاری آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، شاپور رجایی شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات کشاورزان دشتستان اظهار داشت: در تعیین نرخ آب‌بهای نخیلات و محصولات کشاورزی بر اساس قوانین و مقررات مربوط تمامی اقدامات را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در قانون صراحتا ذکر شده که تعرفه آب‌های کشاورزی بر اساس عملکرد محصولات کشاورزی و قیمت محصولات باید تعیین شود، خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین موجود نرخ آب‌بها در اراضی کشاورزی استان بوشهر که از کانال‌های مدرن منشعب می‌شوند، سه درصد میزان تولید در واحد سطح است.

وی اضافه کرد: طبق قوانین موجود در مناطقی که خدمات پمپاژ ارائه می‌شود، علاوه بر هزینه آب‌بها باید هزینه پمپاژ نیز از کشاورزان دریافت شود.

این مسئول اذعان داشت: قیمت محصول بر اساس آمارهای سازمان جهاد کشاورزی و بررسی‌های محلی تعیین می‌شود و مبنای محاسبات ما در سال جاری و سال‌های قبل آمار سازمان جهاد کشاورزی در ارتباط با قیمت محصولات کشاورزی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: بر اساس استعلام‌هایی که کارشناسان آب منطقه‌ای از کشاورزان مناطق مختلف داشته‌اند، میزان تولید هر اصله نخل به‌طور متوسط 35 کیلوگرم تعیین و قیمت خرما نیز یک‌هزار و 200 تومان در نظر گرفته شده است.

رجایی ابراز داشت: بر اساس محاسبات صورت گرفته یک‌هزار و 270 تومان به‌عنوان آب‌بهای هر اصله نخل تعیین شد و با در نظر گرفتن توانایی پرداخت کشاورزان و ... نرخ آب‌بها در سال جاری به 500 تومان به‌عنوان هر اصله نخل تعیین شد که با مالیات بر ارزش افزوده به 530 تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در زمینه آب کشاورزی محدودیت منابع آبی، خشکسالی و ... را در فعالیت‌ها لحاظ نکرده‌ایم، گفت: باید جلسات مشترکی بین مسئولان جهاد کشاورزی و وزارت نیرو برگزار شود و هماهنگی‌هایی بین آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی ایجاد شود.

رجایی اظهار داشت: با پیگیری‌های جدی برای شبکه آبپخش 212 میلیارد تومان برای شبکه آبیاری آبپخش در بودجه سال 92 جذب کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: آب‌بهای پرداختی کشاورزان صرف ارائه خدمات به کشاورزان در حوزه کانال‌های و شبکه‌های آبیاری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: احاطه کامل به مشکلات کانال‌های آبیاری و ایستگاه پمپاژ کلل داریم و برای رفع آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم.

رجایی بیان داشت: تمامی اقدامات و فعالیت‌ها را در چارچوب قانون انجام می‌دهم و به هیچ وجه از قانون تخطی نمی‌کنم.

وی افزود: نگهداری و بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری هزینه‌های بالایی دارد که تمام این هزینه‌ها باید از محل آب‌بهای پرداختی کشاورزان پرداخت شود.

انتهای پیام/2452/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول