اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در گلستان:

عاشورا برجسته‎ترین حادثه تاریخ است

نماینده ولی‎فقیه در گلستان گفت: برجسته‎ترین و پرمعنا‎ترین حادثه و رویارویی حق و باطل حادثه عاشورا است.

عاشورا برجسته‎ترین حادثه تاریخ است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی امشب در مراسم وداع با شهدا در دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: عاشورا یک حادثه‎ای بود که همانند بسیاری از حوادثی که بین حق و باطل رخ می‎داد در یک سرزمین اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: اما این حادثه چه داشت که از صف حوادث جدا شد و به عنوان یک مکتب و آیین به صورت یک جریان تاکنون ادامه دارد و ادامه خواهد داشت؟

نماینده ولی‎فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: دانشگاهیان و دانشجویان و اهالی علم و مکتب باید بیشتر به این فرهنگ و مکتب دقت کنند و در تحقیقات خود به دنبال این چرایی باشند.

نورمفیدی افزود: عزاداری تنها اشک ریختن و سینه زدن و یا گریاندن افراد نیست.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی در عزاداری‎ها قمه‎زنی می‎کنند که این کار چهره حادثه عاشورا را خدشه دار خواهد کرد.

نورمفیدی همچنین در انتقاد از برخی اشعار مداحان ابراز داشت: چنین مسائلی که برخی مداحان و شعرا بیان می‎کنند به هیچ وجه وصف امام حسن(ع) و حادثه عاشورا نیست.

امروز دنیا بیش از به زمان به اخلاق و امام حسین(ع) نیاز دارد

امام جمعه گرگان تصریح کرد: جریان حق و باطل و حوادث مبارزه حق علیه باطل در طول تاریخ و از زمانی که بشر خلق شد وجود داشته است.

نورمفیدی با اشاره به جنایت‎های صورت گرفته در عراق، افغانستان، سوریه و دیگر کشورهایی که توسط مستکبران مورد تجاوز قرار گرفته است، بیان کرد: اگر دقت کنید و به دنبال چرایی این درگیری‎ها بگردید بر این نتیجه می‎رسید که این نوعی از برخورد حق و باطل است.

وی متذکر شد: برجسته‎ترین و پرمعنا‎ترین حادثه و رویارویی حق و باطل حادثه عاشورا است و این موضوعی است که تمام مردم دنیا، شیعه، سنی، مسیحی و جهانیان آن را درک کرده و همین برداشت را از قیام عاشورا دارند.

نماینده ولی‎فقیه در گلستان عنوان کرد: در عاشورا باطل با تمام قوا در صحنه حاضر شد که حتی به کودک شیرخواره هم رحم نکرد.

نورمفیدی گفت: اگر ما شهادت حضرت علی اصغر(ع) را برجسته می‎کنیم به این دلیل است که ماهیت باطل در این حادثه به طور کامل برجسته و قابل لمس است.

وی افزود: در طرف دیگر این رویارویی، حق نیز با تمام قوا ظاهر شد و هیچ‎ جای تاریخ حق و باطل اینگونه در یک حادثه ظاهر نشده است.

امام جمعه گرگان بیان کرد: امروز دنیا بیش از هر زمان به اخلاق و بندگی خداوند و به امام حسین(ع) نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: در کربلا اخلاق و فضائل اخلاقی در مکان‎های مختلف خودش را نشان داد که یکی از آنها ارشاد و راهنمایی بود که امام حسین(ع) نسبت به دشمنانش داشت.

نورمفیدی ادامه داد: بزرگواری امام حسین(ع) در آن حد بود که اگر بر پیکر بی‎جان فرزندش حاضر شد، بر سر پیکر غلام سیاه خود نیز حاضر شد و او را هم در آغوش گرفت.

وی در پایان ابراز داشت: مکتب و مرام عاشورا مکتب همه انسان‎های جهان است.

انتهای پیام/83004/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول