اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد

تدارک ویژه برای استقبال از مسافران تعطیلات پایان هفته

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تدارک ویژه اقامتی و پذیرایی برای مسافران تعطیلات پایانی این هفته به ویژه عزاداران روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

تدارک ویژه برای استقبال از مسافران تعطیلات پایان هفته

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قادر تقی‌زاده عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به برگزاری یکی از بزرگترین رویدادهای مذهبی کشور در قالب تاسوعای حسینی در اردبیل قرار است با همکاری صدا و سیما این رویداد ارزشمند از شبکه‌های سراسری و بین‌المللی پخش شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مراسم تاسوعای حسینی توسط ستاد اجرایی این مراسم انجام شده است، تصریح کرد:‌ این مراسم طبق روال سال‌های قبل اما پرشورتر و با حرارتی بیشتر در مقابل مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و در میدان عالی‌قاپوی اردبیل برگزار می‌شود.

تقی‌زاده در ادامه به تعطیلات پیش رو و مسافرت خیل عظیمی از عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) در ایام ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی به مقصد اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با اعضای ستاد تسهیلات سفر به منظور هماهنگی، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌ها برای استقبال شایسته از عزاداران انجام شده است.

این مسئول برگزاری مراسم عزاداری و طشت‌گذاری ماه محرم را با آیین‌های خاص در استان اردبیل خاطر نشان کرد و یادآور شد: این مراسم همچون سال‌های گذشته با شکوه ویژه در محلات شش‌گانه اردبیل برگزار شد.

وی از هماهنگی‌های انجام شده با جامعه مراکز اقامتی برای ارائه تخفیف تا سقف 50 درصد به عزاداران حسینی خبر داد.

 سرپرست معاونت گردشگری استان بیان کرد: ‌اعضای جامعه مراکز اقامتی استان در کنار حضور پرشور در برگزاری مراسمات مذهبی با ارائه تخفیف به عزاداران از اجر معنوی این حرکت عظیم برخوردار می‌شوند.

تقی‌زاده اضافه کرد:‌ با هماهنگی‌های انجام شده با انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان تور پکیج‌های زیارتی و مذهبی برای این ایام در نظر گرفته شده و با هماهنگی دفاتر مستقر در سایر استان‌ها تورهای زیارتی و مذهبی برای شرکت در رویدادهای مذهبی و زیارتی به مقصد اماکن زیارتی استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: ‌امیدواریم مسافرت‌های پایان هفته با خاطره خوش برای هموطنانمان همراه باشد تا بتوان زمینه یک حرکت قابل قبول را بهتر و بیشتر از هر زمان دیگر فراهم کرد.

انتهای پیام/62001/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول