اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تعریض جاده گهرباران اندرخم وعده‌های مسئولان/ رایزنی با وزیر راه برای اختصاص اعتبار

جاده گهرباران مازندران با وجود تصادفات بی‌شمار به جاده مرگ معروف شده است و تعریض این جاده به داستان دنباله‌دار تبدیل شده است.

تعریض جاده گهرباران اندرخم وعده‌های مسئولان/ رایزنی با وزیر راه برای اختصاص اعتبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، شهرستان میاندرود با دارا بودن ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود از نگاه مسئولان بی‌مهری‌های فراوانی را به خود می‌بیند به طوری که یکی از جاده‌های مهم این شهرستان به جاده مرگ تبدیل شد.

جاده گهرباران مازندران با وجود تصادفات بی‌شماری که در خود می‌بیند توانست از سوی مسئولان استانی و نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی جاده مرگ را برای خود برگزیند.

این جاده مرگ، گریبانگیر حدود 30 روستانشین که در حاشیه این جاده قرار دارند شده است و تعدادی از روستاییان این منطقه جان خود را در سانحه رانندگی در جاده گهرباران مازندران از دست داده‌اند.

در همین رابطه رمضان شجاعی کیاسری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با بیان اینکه جاده گهرباران یکی از جاده‌های پرخطر استان مازندران است، گفت: در چند سال اخیر به مراتب اعتباراتی برای این طرح در نظر گرفته شد که تاکنون تا چهار راه ورکلا آسفالت شده است.

نماینده مردم شهرستان ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از روستای اسلام‌آباد تا چهارراه ورکلا فقط یک طرف از جاده گهرباران تعریض و آسفالت شده است، تاکید کرد: باید تمام این مسیر تا پاسگاه گهرباران در دست تعریض قرار بگیرد.

شجاعی‌کیاسری با بیان اینکه در حال گفت‌‌وگو با وزیر راه و شهرسازی برای تخصیص اعتبار برای ادامه این پروژه تا پاسگاه گهرباران هستیم، گفت: برای ادامه این پروژه تا پاسگاه گهرباران به 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نقدینگی دولت نامناسب است، افزود: باید تلاش کنیم اعتبارات لازم برای این پروژه را از وزیر راه و شهرسازی جذب کنیم.

به گزارش فارس، محور گهرباران در شهرستان میاندرود یکی از محورهای پرتردد و مهم استان مازندران و کشور است که به دلیل غفلت مسئولان در سال‌های گذشته به عنوان یک محور درجه دو و فرعی معرفی و از اعتبارات مناسب برای تعریض و کاهش نقاط خطرناک برای زندگی مردم بی‌نصیب مانده است.

جاده گهرباران با متصل بودن به نیروگاه شهید سلیمی، بندر امیر‌آباد، کارخانه نکاچوب، فرودگاه بین‌المللی دشت ناز، شرکت دامپروری مهدشت، حیاط وحش دشت ناز، پادگان آموزشی ولیعصر (عج)، شرکت شیمیایی، زمین‌های حدود 3 هزار هکتاری دشت‌ناز و ناحیه صنعتی میاندرود هر روز شاهد رفت و آمد حدود 300 دستگاه تریلر نفتکش و یدک‌کش است که هر لحظه برای روستاییان حاضر در حاشیه این جاده خطراتی مرگبار به وجود می‌آورند.

با توجه به اینکه جاده گهرباران راه ارتباطی حدود 30 روستا در بخش گهرباران است، راه فعلی برای این تعداد حمل و نقل و عبور و مرور ادوات کشاورزی مناسب نیست.

ساکنان حاشیه جاده گهرباران در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان هستند.....

انتهای پیام/86003/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول