اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تصادف در «سه‌راه چه‌کنم» جاده گهرباران/جاده مرگ در انتظار رسیدگی مسئولان

تصادف در جاده گهرباران مازندران به دلیل انجام ‌نشدن عملیات تعریض و ایمن سازی محور گهرباران صورت گرفته و این محور را به جاده مرگ تبدیل کرده است.

تصادف در «سه‌راه چه‌کنم» جاده گهرباران/جاده مرگ در انتظار رسیدگی مسئولان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، سه‌راهی که در مسیر جاده گهرباران و جاده فرودگاه قرار دارد، انشعاب مسیر فرودگاه بین المللی دشت‌ناز و جاده گهرباران است که در حقیقت به «سه‌راه چه کنم» شباهت دارد.

در ساعاتی از شبانه‌روز که مسافران فرودگاه دشت‌ناز وارد این مسیر می‌شوند، همزمان با تردد روزانه مردم و تریلی‌های بی‌شمار نیروگاه شهید سلیمی نکا و بندر امیرآباد روبرو می‌شوند و حالتی از استیصال را برای رانندگان در این مسیر به وجود می‌آورد.

نبود یک میدان و بلوارکشی مناسب باعث عبور خودروها از هر مسیری که ممکن باشد شده است.

این درحالی است که در یک ماه اخیر قسمتی از جاده تعریض شده گهرباران آسفالت شده، اما از نظر ایمنی اقدام موثری صورت نگرفته است.

شامگاه امشب سانحه رانندگی در جاده گهرباران شهرستان میاندرود روی داد که تلفات جانی نداشت.

تصادف در محور گهرباران مازندران به دلیل انجام ‌نشدن عملیات تعریض، این روزها به یک مسئله تکراری نگران‌کننده تبدیل شده است.

برخورد دو پژو 405 در محدوده روستای «اسلام‌آباد» شهرستان میاندرود اتفاق افتاد که یکی از خودرو‌ها به شدت خسارت دید و راننده آن به مراکز درمانی انتقال یافت.

شاهد عینی این حادثه علت اصلی این سانحه را کم‌عرض بودن جاده گهرباران دانست و گفت: معابر شب و علامت‌های اخطار دهنده در جاده گهرباران و سه‌راهی فرودگاه مناسب رفت و آمد 300 تریلر نفت‌کش نیروگاه شهید سلیمی و بندر امیرآباد نیست.

بهروز نجفی تصریح کرد: عبور و مرور این تعداد تریلر در این محور جاده را برای مردم و روستانشینان جاده گهرباران نا‌امن کرده است.

این شهروند میاندرودی با اشاره به اینکه از سه‎راه اسلام‌آباد تا چهار راه ورکلا فقط یک سمت جاده مورد تعریض قرار گرفته است، افزود: تعریض جاده گهرباران استان مازندران باید تا پاسگاه گهرباران این شهرستان تعریض شود.

نجفی با بیان اینکه جاده گهرباران راه ارتباطی حدود 30 روستا و نیروگاه شهید سلیمی نکا، بندر امیرآباد، زمین‌های حدود سه هزار هکتاری دشت‌ناز و چندین شرکت صنعتی دیگر است، بیان داشت: راه فعلی برای این تعداد حمل و نقل مناسب نیست.

وی تاکید کرد: این نخستین تصادفی نیست که در جاده گهرباران رخ می‌دهد بلکه همه روزه ما شاهد چنین تصادف‌هایی در این محور هستیم.

محور گهرباران در شهرستان میاندرود یکی از محورهای پرتردد و مهم استان مازندران و کشور است که به دلیل غفلت مسئولان در سال‌های گذشته به عنوان یک محور درجه دو و فرعی معرفی و از اعتبارات مناسب برای تعریض و کاهش نقاط خطرناک برای زندگی مردم بی‌نصیب مانده است.

انتهای پیام/86003/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول