اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری مازندران:

خلق آثار عاشورایی سبب اعتلای فرهنگ اجتماعی می‌شود

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: خلق آثار عاشورایی سبب اعتلای فرهنگ اجتماعی و محفوظ ماندن نسل حال و آینده در مقابل هجمه‌ها و توطئه‌های بیگانگان می‌شود.

خلق آثار عاشورایی سبب اعتلای فرهنگ اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزای فارس از شهرستان ساری، سینا دلشادی عصر امروز در همایش شورای فرضیه امر به معروف و نهی از منکر استان که به مناسبت هفته بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر در سالن اجتماعات دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد از رونمایی از یک اثر نقاشی خط با موضوع محرم به مناسبت ایام سوگواری سرور سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) در این مرکز خبر داد.

وی با قدردانی از تلاش هنرمندانه و متعهدانه استاد فرهنگی در خلق اثر عاشورایی، حرکت در مسیر احیاء و اشاعه شعاعر دینی و عاشورایی را فعالیتی ارزشمند دانست و بیان داشت: این گونه حرکت‌های معنوی و اثر بخش سبب اعتلای فرهنگ اجتماعی و محفوظ ماندن نسل حال و آینده در مقابل هجمه‌ها و توطئه‌های بیگانگان می‌شود.

دلشادی تصریح کرد: عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت ریشه در عمق جان ما ایرانیان دارد که تجلی آن را در حضور پرشور و حماسه خانواده‌ها در برنامه‌های مذهبی می‌توان دید.

وی با اشاره به تاثیر برنامه‌های مذهبی در فرهنگ عاشورایی افزود: اشاعه فرهنگ عاشورایی، جامعه را در مقابل انواع آفت‌های فرهنگی و انحرافات اجتماعی مصون و در امان دارد.

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: پرداختن به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، تاکید بر رد شایعه پراکنی‌ها و شبهه افکنی‌ها علیه نهضت امام حسین (ع)‌، رسالت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، توجه به محتوا و مضمون خطابه‌ها و سخنرانی‌های محرم و صفر، توجه به همه ابعاد قیام حضرت ابا عبدا .... علیه السلام، بیان هنرمندانه اهداف و معارف عاشورایی، مبارزه با خرافات و غلو و افراط در مجالس عزاداری، طرح مباحث سیاسی نور در مجالس مربوط به ایام محرم و صفر به منظور بصیرت‌افزایی، احیای فرضیه نماز در ظهر عاشورا و داشتن امید به اصلاح جامعه از مهم‌‎ترین مباحث اصلی در این همایش بوده است.

انتهای پیام/86018/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول