اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سوم آذرماه جاری صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره و اختتامیه اردوهای جهادی در خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: جشنواره و اختتامیه اردوهای جهادی در خراسان جنوبی به صورت همزمان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره و اختتامیه اردوهای جهادی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زهرایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اردوهای هجرت بسیج سازندگی یک طرح ملی بوده که با استفاده از نیرو و نشاط جوانان به ویژه جوانان بسیجی و اجرایی کردن سازندگی و محرومیت‌زدایی در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به پر کردن اوقات فراغت جوانان کمک می‌کند، ادامه داد: همچنین اجرای طرح هجرت اشتغالزایی، پیشرفت و ارتقاء آموزشی و فرهنگی جوانان را فراهم می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: اردوهای جهادی بسیج سازندگی نمایش حقیقی همبستگی، خودباوری و استقلال کشور است.

زهرایی به دو ویژگی مهم طرح هجرت اشاره کرد و افزود: این طرح سبب کاهش هزینه‌های عمرانی و صرفه‌جویی در وقت و زمان اجرای پروژه‌ها می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره و اختتامیه اردوهای جهادی در سوم آذرماه جاری به صورت همزمان خبر داد و اضافه کرد: این مراسم با حضور استاندار خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی، فرمانداران و فرماندهان نواحی، مسئولان ادارات استان، مسئولان استانداری و فعالان و سرگروه‌های اردوهای جهادی برگزار می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به مکان برگزاری این مراسم‌ اشاره کرد و گفت: این مراسم در سالن علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ساعت 18 روز سوم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

زهرایی افزود: در این مراسم از سرگروه‌ها و فعالان اردوهای جهادی تجلیل می‌شود.

وی با بیان این‌که جشنواره در چهار بخش اصلی برگزار می شود، ادامه داد: این بخش‌ها شامل عکس، فیلم کوتاه، شعر، خاطره و دل‌نوشته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: هم اکنون در بخش عکس 160 اثر، در بخش خاطره و دل‌نوشته 200 اثر، در بخش شعر هشت اثر و در بخش فیلم کوتاه هفت اثر به جشنواره راه یافته است.

زهرایی افزود: آثار برتر جشنواره توسط داوران برگزیده و از نفرات برگزیده تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون یک هزار و 8 نفر اردو در اردوهای دانشجویی به مناطق محروم اعزام شده‌اند، اذعان داشت: این گروه‌ها در قالب 62 گروه اعزام شده است و 19 گروه جهادی مهمان از آغاز امسال وارد استان شده و در مناطق محروم به خدمات‎رسانی پرداخته‌اند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی متذکر شد: همچنین از آغاز امسال تاکنون یک‌هزار و 262 نفر اردو در قالب 89 گروه در اردوهای محلات به مناطق محروم روستایی خراسان جنوبی اعزام شده‌اند.

زهرایی با بیان این‌که در این مدت در اردوهای یک روزه حدود 14 هزار و 213 نفر برای ارائه خدمت به مناطق محروم روستایی در خراسان جنوبی اعزام شده‌اند، گفت: همچنین 128 تیم پزشکی برای ارائه خدمات پزشکی رایگان به روستاهای محروم استان اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: با اعزام این تعداد تیم پزشکی 3 هزار و 298 نفر از اهالی روستاهای محروم خراسان جنوبی شامل روستاهای نهبندان، سربیشه و دیگر شهرستان‎ها ویزیت رایگان شدند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بسیج و فرهنگ بسیجی یعنی با ولایت بودن و همراه مردم بودن و پاسداری از خون شهدا است و اردوهای جهادی عمل به تاکید مقام معظم رهبری برای استفاده از توانمندی جوانان در اوقات فراغت برای حضور در عرصه‎های مختلف است.

انتهای پیام/69021/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول