اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اصناف ستاد احیای کردستان:

افزایش بصیرت اصناف رعایت چارچوب‌ها را به دنبال دارد

مدیر اصناف ستاد احیای کردستان با بیان اینکه افزایش بصیرت اصناف، رعایت چارچوب‌ها را به دنبال خواهد داشت گفت: 68 درصد اقتصاد در دست بازار است و باید به همین میزان نقش فعالی نیز در راستای گسترش فریضه امر به معروف داشته باشیم.

افزایش بصیرت اصناف رعایت چارچوب‌ها را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسراری ظهر امروز در همایش نظارت ملی و مشارکت همگانی با شعار تذکر لسانی وظیفه همگانی اظهار کرد: زندگی و قیام امام حسین علیه‌السلام برای احیا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.

وی این فریضه را بزرگترین محور دین دانست و افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های اصناف به منظور احیای امر به معروف استفاده کرد تا برنامه‌های مدون شده به نتیجه برسد.

مدیر اصناف ستاد احیای کردستان کار برای افزایش بصیرت در راستای ترویج این فریضه را نیاز جدی خواند و گفت: با ارتقای بصیرت بسیاری از مشکلات در حوزه مسائل اجتماعی و اخلاقی که گریبانگیر مردم است، حل خواهد شد.

اسراری افزود: در حوزه‌های کارگری و اصناف و مساجد و تکایا نیز باید این قضیه با نهایت دقت جلو برود و اگر به عنوان پیشگامان بصیرت آن را رو به جلو ببریم نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش بصیرت اصناف، رعایت چارچوب‌ها را به دنبال خواهد داشت گفت: 68 درصد اقتصاد در دست بازار است و باید به همین میزان نقش فعالی نیز در راستای گسترش فریضه امر به معروف داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با تأکید بر اینکه انتظارها و فعالیت‌ها باید دوسویه باشد گفت: بازار مشکلاتی دارد که نیاز است در خصوص برطرف شدن آنها اقدامات جدی صورت گیرد.

اسراری افزود: بازار تجلی‌گاه بسیاری از مصادیق است و می‌توان مسائل مختلف را در آنجا مدیریت کرد که در این باره ایجاد انگیزه شرط اساسی است.

مدیر اصناف ستاد احیای کردستان با بیان اینکه اقدامات انجام شده به صورت کامل و صد درصدی مطابق خواست‌ها نبوده است، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود باید ماندگاری مطلوبی برای حفظ و گسترش این فریضه داشته باشیم.

وی به برخی کارهای صورت گرفته در حوزه بازار به منظور احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش به منظور افزایش بصیرت از جمله این اقدامات بوده است.

به گفته این مسئول، در نظر گرفتن دو ساعت کلاس آموزشی موضوعات مرتبط با امر به معروف در بازار پیش از صدور جواز کسب برای اصناف در این راستا صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با ابراز خرسندی از اینکه این موضوع در میان بازاریان نهادینه شده است از استقبال چشمگیر از آن خبر داد و گفت: ارائه این آموزش‌ها به منظور آشنایی با فضای کسب و کار اسلامی و روزی حلال ضروری است.

اسراری فعال‌سازی شوراهای امر به معروف با همکاری مجامع و اتحادیه‌ها را از دیگر اقدامات در حوزه ترویج این فرهنگ عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بازار ما به شکل مرتب دستخوش تغییرات است، اما برخی اتحادیه‌ها در این باره همکاری مطلوب و برخی دیگر باید بیشتر کار کنند.

تشکیل تیم‌های تذکر لسانی

مدیر اصناف ستاد احیای کردستان تشکیل تیم‌های تذکر لسانی با استفاده از افراد خوشنام و معتمدین بازار، استقرار غرفه ستاد احیا در نمایشگاه‌ها و حضور فعال در تمامی مناسبت‌ها را از جمله دیگر اقدامات در حوزه فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان فرهنگ‌سازی به منظور ترویج این فریضه را خواستار شد و افزود: ابتدا ارشاد، در گام دوم به صورت تذکر و در مرحله آخر به شکل تحکمی باید نسبت به گسترش این فرهنگ اقدام کرد.

اسراری ترویج فرهنگ امر به معروف و حمایت از اصناف با اتخاذ تصمیمات مطلوب در کمیسیون‌ها و جلوگیری از اشاعه فرهنگ‌های غلط را رسالت مهم فعالان این عرصه ذکر کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک وظیفه ملی باید از سوی همه نظارت شود خواستار تلاش و فعالیت بیشتر بازار در خصوص ادای سهم خود در احیای این فریضه شد. 

مدیر اصناف ستاد احیای کردستان در پایان با یادآوری کسب رتبه نخست کردستان در زمینه تنظیم و کنترل بازار اظهار کرد: این موضوع با همکاری اصناف محقق شده است.

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول