اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد

نمادهای شهری راهی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نمادهای شهری راهی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان مردم است.

نمادهای شهری راهی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمد حسین جهانبخش با بیان اینکه می‌توان با استفاده از نمادهای شهری نیز فرهنگ کتابخوانی را در میان مردم ترویج کرد، اظهار داشت: ما می‌توانیم در نمادهای شهری فرهنگ کتابخوانی را به مردم بیاموزیم، زیرا آنها با دیدن نمادها به سمت و سوی این فرهنگ گام بر خواهند داشت.

جهانبخش با اشاره به پانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد، بیان کرد: نمایشگاه کتاب مشهد یکی از برترین نمایشگاه‌های کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشهد مقدس یک کلان شهر مذهبی بوده و دارای شرایط خاصی نسبت به سایر شهرها است باید به مسائل فرهنگی در این شهر توجه ویژه‌ای شود.

جهانبخش به میزبانی مشهد از زائران خارجی اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه مشهد سالیانه میزبان 30 میلیون زائر است که بخشی از آنها زائران خارجی هستند، می‌توانیم با استفاده از ابزارهایی همچون نمایشگاه کتاب فرهنگ کتابخوانی را نه تنها در میان مجاوران بلکه در میان زائران این شهر ترویج داد.

وی با اشاره به این مطلب که باید برای ترویج کتابخوانی در میان فرهنگ فرهنگ‌سازی شود، ابراز کرد: این فرهنگ‌سازی ابتدا از خانواده‌ها شروع شده و بعد از آن مدارس می‌توانند نقش موثری را در این زمینه ایفا کنند.

جهانبخش ادامه داد: اگر مدارس قسمتی از وقت دانش آموزان را به امر کتابخوانی اختصاص بدهند، قطعا این فرهنگ در جامعه ترویج پیدا می‌کند و مردم از نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه کتاب استقبال خوبی خواهند داشت.

وی با اشاره به این مطلب که متاسفانه هم‌اکنون نمادهای شهری به فرهنگ کتابخوانی نمی‌پردازند، بیان کرد: ما به عنوان شورای چهارم شهر مشهد تلاش خواهیم کرد که این موضوع را پیگیری و به آن بپردازیم.

انتهای پیام/2202/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول