اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

هیچ مجوز زیست محیطی به پالایشگاه زاگرس داده نمی‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: هیچ مجوز زیست محیطی به پالایشگاه زاگرس داده نمی‌شود.

هیچ مجوز زیست محیطی به پالایشگاه زاگرس داده نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کیومرث کلانتری دوشنبه‌شب در حاشیه نشست خبری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در جمع خبرنگاران گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با احداث هرگونه واحد آلاینده غیر قابل جبران در بالادست رودخانه‌ها مخالف است و از این جهت احداث شرکت پتروشیمی در شهرستان فریدن و پالایشگاه زاگرس در استان چهارمحال و بختیاری به هیچ عنوان مورد تأیید این سازمان نیست.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در زمینه آلاینده بودن یا نبودن شرکت فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان نیز اذعان کرد: شرکت فولاد مبارکه اکنون جزو صنایع آلاینده استان نیست، اما این موضوع به این معنا نیست که آلایندگی این شرکت در حد صفر است، اما شرکت ذوب‌آهن اصفهان همچنان در لیست آلاینده‌ها قرار دارد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در زمینه طرح توسعه پالایشگاه اصفهان نیز بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست هیچ مجوزی برای توسعه پالایشگاه صادر نکرده و پالایشگاه اصفهان تنها می‌تواند در راستای طرح های بهسازی و نوسازی اقدام کند که آن هم نیازی به مجوز سازمان حفاظت محیط زیست ندارد.

کلانتری، استقرار کارخانه های گچ در محدوده شهر اصفهان را نیز از دیگر مشکلات زیست محیطی استان دانست و گفت: این کارخانه‌ها باید به محیطی با فاصله 50 کیلومتری مرکز شهر منتقل شوند و تا این اتفاق نیفتد سازمان حفاظت محیط زیست استان هیچ خدماتی به آنها ارایه نمی‌کند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص معلوم نبودن نتیجه پرونده خشکی 12 هزار اصله درخت بختیار دشت در اصفهان نیز اظهار کرد: این پرونده توسط مدیریت بحران استانداری پیگیری شد و پروژه مطالعاتی آن توسط مرکز تحقیقات جنگل‌ها و مراتع و دانشگاه خوراسگان در حال بررسی است، اما به علت عدم همکاری شهرداری اصفهان با دانشگاه خوراسگان کمی از مدت قرارداد این پروژه گذشته که مشکل خاصی ندارد و قابل تمدید نیست.

براساس گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان؛ دو سال قبل تعداد 12 هزار اصله درخت برگ سوزنی در اطراف پالایشگاه اصفهان و منطقه بختیار دشت اصفهان به طور کامل خشک شد که مسئولان شهرداری پالایشگاه اصفهان را مقصر می دانستند و مسئولان پالایشگاه اصفهان نیز مسئولان شهری را در زمینه نحوه آبیاری مقصر تلقی کردند.

انتهای پیام/2301/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول