اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی کهگیلویه مطرح کرد

ارائه خدمات مطلوب در اورژانس اجتماعی کهگیلویه

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه گفت: اورژانس اجتماعی کهگیلویه در قالب دو طرح کاهش طلاق و مداخله در بحران‌های اجتماعی خدمات ارائه می‌دهد.

ارائه خدمات مطلوب در اورژانس اجتماعی کهگیلویه

غضمان گنجیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: مرکز اورژانس اجتماعی در قالب دو طرح در سطح شهرستان فعالیت دارد.

رئیس بهزیستی کهگیلویه، طرح کاهش طلاق و مداخله در بحران‌های اجتماعی را از اقدامات اورژانس اجتماعی برشمرد و افزود: این مرکز با بهره‌گیری از کادری مجرب متشکل از کارشناس ارشد روانشناسی، کارشناس ارشد علوم اجتماعی و مددکاری و کارشناس حقوقی فعالیت دارند.

گنجیانی پذیرش و تشکیل پرونده تعداد 196 نفر در هر دو طرح را از جمله عملکرد اورژانس اجتماعی شهرستان در سال گذشته عنوان و خاطرنشان کرد: 25 پرونده در طرح طلاق و 146 نفر در طرح بحران مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی هم‌چنین برگزاری جلسات مددکاری، مشاوره روانشناسی و مشاوره حقوقی برای مراجعین را از دیگر اقدامات اورژانس اجتماعی برشمرد و افزود: پرونده‌هایی از مراکز قضایی شورای حل اختلاف شهرستان به بهزیستی ارجاع داده می‌شوند و در این اورژانس مورد بررسی قرار می‌گیرند.

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه ادامه داد: سال گذشته 60 پرونده ارجاعی از شورای حل اختلاف پس از ارائه خدمات مشاوره‌ای، مددکاری، مشاوره حقوقی با برگزاری جلسات تیمی، بازدید از منزل و ارائه توصیه‌های لازم به خانواده‌های زوجین منجر به سازش شده است.

گنجیانی طرح مداخله در بحران اجتماعی را شامل زیرشاخه‌های متعدد دانست و تصریح کرد: در این طرح شاخه‌هایی در قالب مشکلات اقتصادی، بیکاری، اعتیاد، خشونت خانوادگی، حصانت، بی‌سرپرستی، بدسرپرستی، دختران و پسران فراری و زنان در معرض آسیب و آسیب‌دیده و بی‌سرپرست تشکیل شده است.

به گفته گنجیانی سال گذشته 146 پرونده در طرح مداخله در بحران‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی همواره آماده ارائه خدمات است ابراز داشت: بیش از 800 خانوار دچار آسیب از طریق پایگاه خدمات اجتماعی شناسایی و خدمات لازم به آنان ارائه شد.

انتهای پیام/82016/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول