اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا خبر داد

فعالیت 25 هیئت مذهبی در آستارا

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا از فعالیت 25 هیئت مذهبی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 25 هیئت مذهبی در آستارا

حسن ملایکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با بیان اینکه به 70 مسجد آستارا و لوندویل و حومه روحانی مبلغ اعزام شده است، اظهار کرد: 47 مبلغ روحانی بومی و غیر بومی در مساجد و مدارس و هیئت‌های مذهبی آستارا به وعظ منبر مشغول هستند.

وی از فعالیت 25 هیئت مذهبی در آستارا خبر داد و افزود: این هیئت‌ها در دهه محرم از فعالاترین هیئت‌های مذهبی منطقه هستند.

این مسئول تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی در تاسوعا و عاشورا مراسم عزاداری خیابانی برگزار می‌کنند و 90 مداح اهل بیت در مساجد و هیئت مذهبی به مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

وی با اشاره به سنت‌های ماه محرم در آستارا خاطرنشان کرد: طشت‌گذاری در اواخر ذیحجه و دو روز مانده به ماه محرم به صورت عمومی و متحدالشکل در مساجد و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

ملایکی، افزود: از هفتم به بعد هیئت‌های خیابانی فعالیت خود را آغاز می‌کنند و در روز عاشورا به تعزیه‌خوانی می‌پردازند.

به گفته وی، شب شام غربیان هیئت‌های خیابانی جوانان در آستارا به صورت سنتی برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا از برگزاری آزمون آشنایی با وظایف و الزامات هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی برای هیئت مذهبی آستارا  خبر داد.

وی با اشاره به اینکه جزوات درباره این موضوع به هیئت‌های مذهبی شهرستان ارسال شده است، خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی موظف شدند در آزمون شرکت کنند.

به گزارش فارس، طبق سنت در شهرستان آستارا شب‌ تاسوعا و روز و ظهر عاشورا مردم از هیئت‌های مذهبی و مساجد  از آستارا و شهرستان‌های همجوار تالش و نمین و اردبیل در حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم حضور می‌یابند و به تعزیه‌خوانی دسته جمعی می‌پردازند.

برپایی عزاداری‌های محرم و عشق و علاقه قلبی مردم  آستارا به خاندان نبوی به ویژه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و ماه منیر بنی‌هاشم حضرت عباس (ع) موجب شده تا هر ساله حضور مردم حسینی آستارا و شهرستان‌های همجوار در عزاداری‌های حسینی در آستان مبارک امامزادگان ابراهیم و قاسم آستارا پرشورتر شود.

انتهای پیام/84001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول