اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

نماز ظهر عاشورا باید باشکوه و عظمت برگزار شود

امام جمعه ملایر بر برگزاری باشکوه و عظیم نماز ظهر عاشورا با حضور مردم در شهرستان ملایر تأکید کرد.

نماز ظهر عاشورا باید باشکوه و عظمت برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله حسین(ع)، به ابعاد فلسفه قیام عاشورا اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین بعد این قیام احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه محرم و عزاداری برای امام حسین (ع) و یاران وفادارشان تنها اشک و گریه نیست، اضافه کرد: همه ابعاد عاشورا باید برای مردم تببین و تشریح شود و در این راستا روحانیون و هیئت‌های مذهبی نقش مؤثری را در مراسم عزاداری‌ها دارند.

امام جمعه ملایر خطاب به روحانیون و هیئت‌های مذهبی تصریح کرد: قبل از شروع عزاداری در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها چند دقیقه‌ای را باید به سخنرانی در مورد امام حسین(ع) و درس‌های عاشورا اختصاص یابد تا مردم و جوانان علاوه بر عزاداری، با اهداف امام حسین(ع) از این حادثه عظیم آشنا شوند.

وی اظهار داشت: قیام عاشورا و ابعاد آن بعد جهانی دارد و همه ملت‌های آزاده از آزادی خواهی و عزت حسینی درس آزادگی را فرا می‌گیرند.

فاضلیان اضافه کرد: هفته نخست ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهی ارز منکر در کشور نام‌گذاری شده و فرصتی مناسب برای احیای این فریضه در جامعه است.

وی خطاب به مسئولان، رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران مدارس، مدیران ادارات فرهنگی و نهادها و نیروی انتظامی گفت: هر جا منکری وجود دارد باید با آن برخورد جدی شود و در احیای معروف‌ها تلاش بیشتری صورت گیرد.

خطیب جمعه ملایر در ادامه به فریضه مهم نماز اشاره کرد و افزود: احیای این فریضه واجب الهی برای همه ما ضروری است و یکی از درس‌های مهم عاشورا نماز است.

وی بر برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان ملایر با حضور مسئولان، هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم تأکید کرد و گفت: مراسم روز تاسوعا نیز باید مانند سال گذشته به صورت منسجم در شهر برگزار شود.

فاضلیان بر دوری از بدعت‌ها در عزاداری‌ها توسط هیئت‌های مذهبی و دستجات عزاداری تأکید کرد و افزود: عزاداری باید ساده برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن سفارش مردم به تقوی الهی، ترک محرمات را ضامن رسیدن به سعادت انسان برشمرد و اظهار داشت: هرکس خدا را در همه کارهای خود ببیند هرگز به سمت کارهای حرام نخواهد رفت.

امام جمعه ملایر سپس از مردم شهرستان به خاطر حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان تقدیر کرد و ادامه داد: مردم ایران با این راهپیمایی نشان دادند که همواره از شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

وی این راهپیمایی را نشانه غلبه حق بر باطل برشمرد و خاطرنشان کرد: ملت ایران یک بار دیگر نشان داد که می‌تواند در مقابل دشمن بایستد و از ارزش‌های و آرمان امام و ولایت دفاع کند.

انتهای پیام/89013/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول